Наредба №15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. x

  • Кандидатстване за ПКС
  • Начало
  • Ръководство
  • Представяне
    • Мисия и визия
    • История
    • Преподаватели
    • Администрация
  • Обучения
    • Курсове
      • Предстоящи курсове
      • Подготвителни курсове за ПКС
      • Тематични курсове
      • Курсове за кариерно развитие
      • Учителска правоспособност
    • Документи
      • Нормативни документи
      • Формуляри
      • Плащания
        • Цени на услуги в ДИУУ
  • ПКС
    • Общи правила за присъждане на ПКС
    • Условия за кандидатстване
    • Условия за кандидатстване с награди за 5 ПКС
    • Документи за ПКС
    • Подготвителни курсове за ПКС
    • График на изпитите за придобиване на ПКС – сесия 2020 г. в ДИУУ
      • График на изпитите за придобиване на V и II ПКС
      • График за провеждане на изпитите за придобиване на І ПКС
    • Парични вноски при подаване на документи за ПКС
  • Новини
  • е-списание
  • Общежитие
  • Контакт

    Подготвителни курсове за IV ПКС

    Начало » Всички подготвителни курсове за ПКС » Подготвителни курсове за IV ПКС

    Диагностика и консултиране в контекста на образователната интеграция

    Предназначение: за ресурсни учители, учители и други педагогически специалисти с пета професионалноквалификационна степен, които работят с деца със специални образователни потребности в общообразователното училище. Тематична рамка: Особености на интегрираното обучение. Аспекти на диагностиката при работа с деца и ученици със СОП. Функции на консултирането в процеса на интегрирано обучение. Програмата завършва с обсъждане на случаи […]

    Организация на образователния процес по професионална подготовка (теория и практика) от професионално направление „Строителство и геодезия“

    Предназначение: за учители по теория и практика от професионално направление „Строителство и геодезия“ без професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Планиране, организиране и провеждане на образователния процес по специалните предмети. Специфика на учебното съдържание, видове уроци и занятия по теория и практика в професионалното направление и тяхната характеристика. Интегративни тенденции в обучението по специалните предмети от професионално […]

    Организация на обучението по ЧЕ с акцент върху използването на ИКТ

    Предназначение: За учители по чужд език, които желаят да придобият V-IV професионалноквалификационна степен, които проявяват интерес към проблемите на ЧЕО и използването на ИКТ в образователния процес. Тематична рамка: Принципи на комуникативно ориентираното обучение. Преглед на комуникативните учебни методи. Съвременни тенденции и методи в ЧЕО. Контрол и оценяване на знанията и уменията на учениците. Прилагане […]

    Оценяване на качеството на образованието по български език и литература

    Предназначение: за учители по български език и литература, които проявяват интерес към оценяване на резултатите от работата си с учениците и се подготвят за придобиване на четвърта професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Индикатори за качество на образованието. Акценти във външното и вътрешното оценяване. ДОИ за учебно съдържание и за оценяване. Система от тестове за проверка и […]

    Приложение на съвременни педагогически технологии в детската градина

    Предназначение: за детски учители и директори с пета професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Методологични концепти за развитие на 3–7-годишното дете. Психологопедагогически аспекти за развитие на 3–7-годишното дете. Технологии за основни и допълнителни форми на педагогическо взаимодействие (по образователни направления). ДОИ и учебната документация – технологични варианти за обновяване съдържанието на образователния процес. Програмата завършва със защита […]

    Професионални компетенции на учителя по география

    Предназначение: за учители по география с пета професионално квалификационна степен и с интерес към проблематиката. Тематична рамка: Модул І – Актуални проблеми на науката география и нови идеи и решения за географското образование. Модул ІІ – Класически и нови идеи в географското знание и познание: Геополитика и геостратегия. Географски аспекти на устойчивото развитие. Нови методи […]

    Професионални компетенции на учителя по икономически дисциплини в контекста на Икономическа стратегия „Европейски съюз – 2020“

    Предназначение: за учители с пета професионалноквалификационна степен, преподаващи икономически дисциплини в професионални гимназии и средни общообразователни училища. Тематична рамка: Акценти на Икономическа стратегия „Европейски съюз – 2020“ и на икономиката, базирана на знанието, Европейска квалификационна рамка, икономически приоритети на България и развитие на професионалното образование по икономика. Глобализация в образованието и актуални методи в обучението. […]

    Професионални умения и компетенции на учителя по химия

    Предназначение: за учители по химия с пета професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Съвременни изисквания към образователния процес. Научни и дидактически аспекти на основни въпроси от обща, неорганична и органична химия в контекста на учебното съдържание и задължителната учебна документация (Държавни образователни изисквания и учебни програми). Конструиране на методически варианти за изучаване на обобщени теми от учебното […]

    Професионални умения на учителите по учебните предмети от философския цикъл и по свят и личност

    Предназначение: за учители с пета професионалноквалификационна степен, които проявяват интерес в педагогическата си практика към работа с текстове от автори, творили в различни области на социалното познание (философия, социология, политология, културология и др.). Тематична рамка: Използване на текстове в обучението по философските предмети и свят и личност. Подбор на текстовете и методика на работа с […]

    Професионални умения на учителя по немски език

    Предназначение: за учители, които притежават пета и желаят да придобият четвърта професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Принципи на комуникативно ориентираното обучение. Интерактивни дейности в обучението. Съвременни методи за усвояване на аспектите на езика и развитие на речевите умения. Стратегии и техники на преподаване и учене. Проверка и оценка на знанията и уменията. Програмата завършва с представяне […]

    Професионални умения на учителя по руски език

    1Предназначение: за учители, които притежават пета и желаят да придобият четвърта професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Принципи на комуникативно ориентираното обучение. Интерактивни дейности в обучението. Съвременни методи за усвояване на аспектите на езика и развитие на речевите умения. Стратегии и техники на преподаване и учене. Проверка и оценка на знанията и уменията. Програмата завършва с представяне […]

    Професионални умения на учителя по френски език

    Предназначение: за учители, които притежават пета и желаят да придобият четвърта професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Принципи на комуникативно ориентираното обучение. Интерактивни дейности в обучението. Съвременни методи за усвояване на аспектите на езика и развитие на речевите умения. Стратегии и техники на преподаване и учене. Проверка и оценка на знанията и уменията. Програмата завършва с представяне […]

    Професионалните компетенции на учителите в направление „Транспорт и енергетика“

    Предназначение: за учители по специалните учебни предмети от професионалните училища по транспорт и енергетика с пета професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Развитието на системата за професионално образование и обучение и новата учебна документация. Съвременни педагогически иинформационно-комуникационни технологии в обучението по професионална подготовка. Методически възможности за хармонизиране на обучението по теория и практика. Програмата завършва с дискусия […]

    Професионалните умения на учителя по професионална подготовка (теория и практика) от професионално направление „Строителство и геодезия“

    Предназначение: за учители по професионална подготовка (теория и практика) от професионално направление „Строителство и геодезия“ с пета професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Държавни документи в сферата на професионалното образование – професионално направление „Строителство и геодезия“. Приложение на индивидуалния и диференциран подход. Развитие на професионални умения. Интерактивни техники. Измерване и оценка на професионалните компетенции в обучението по […]

    Професионалните умения на учителя по физика

    Предназначение: за учители по физика с V професионалноквалификационна степен. Тематична рамка: Частнонаучни и дидактически аспекти на основни въпроси от физиката в контекста на Държавните образователни изисквания и действащите учебни програми. Конструиране на варианти на обобщени теми от учебното съдържание по физика и астрономия в средното училище, съобразно изпитната програма за ІV ПКС по физика.

    Професионалните умения на учителя по физика и химия

    Предназначение: за учители по физика и химия с V професионалноквалификационна степен.

    Теоретични проблеми в обучението по изкуство

    Предназначение: за учители по изкуство (изобразително изкуство, музика и хореография) с пета професионалнoквалификационна степен. Тематична рамка: История на изкуството. Видове, жанрове и направления в изкуството. Педагогически аспекти в обучението по изкуство. Програмата завършва с обсъждане на проекти на участниците за теоретично изложение по конкретна тема.

    Теоретични проблеми в обучението по физическо възпитание и спорт

    Предназначение: за учители по физическо възпитание и спорт с пета професионалнoквалификационна степен. Тематична рамка: Педагогически аспекти в обучението по физическо възпитание и спорт. Програмата завършва с обсъждане на проекти на участниците за теоретично изложение по конкретна тема.

    Връзки

    • Министерство на образованието и науката
    • Регионални управления
      на образованието
    • Софийски университет
      „Св. Климент Охридски“

    ДИУУ@Facebook

    АДРЕС

    © 2014-2021 Департамент за информация и усъвършенстване на учители
    • Помощ и често задавани въпроси
    • Свържете се с нас
    • Вход