Наредба №15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. x

  • Кандидатстване за ПКС
  • Начало
  • Ръководство
  • Представяне
    • Мисия и визия
    • История
    • Преподаватели
    • Администрация
  • Обучения
    • Курсове
      • Предстоящи курсове
      • Подготвителни курсове за ПКС
      • Тематични курсове
      • Курсове за кариерно развитие
      • Учителска правоспособност
    • Документи
      • Нормативни документи
      • Формуляри
      • Плащания
        • Цени на услуги в ДИУУ
  • ПКС
    • Общи правила за присъждане на ПКС
    • Условия за кандидатстване
    • Условия за кандидатстване с награди за 5 ПКС
    • Документи за ПКС
    • Подготвителни курсове за ПКС
    • График на изпитите за придобиване на ПКС – сесия 2020 г. в ДИУУ
      • График на изпитите за придобиване на V и II ПКС
      • График за провеждане на изпитите за придобиване на І ПКС
    • Парични вноски при подаване на документи за ПКС
  • Новини
  • е-списание
  • Общежитие
  • Контакт

    Методика на обучението по биология

    Начало » Всички тематични курсове » Методика на обучението по биология

    Workshop „Добри педагогически практики“

    Предназначение: за учители от КОО „Природни науки и екология“ Тематична рамка: Съвременни тенденции в природонаучното образование. Що е добър педагогически опит? Иновации и иновативни практики – същност и основни характеристики. Концептуални основания на Учебния дизайн (Instructional design). Модели за разработване, обосноваване и описание на добри и иновативни педагогически практики. Оценяване и популяризиране на добър опит. […]

    Ателие за разработване на дидактически материали

    Предназначение: за учители от КОО „Природни науки и екология“ Тематична рамка: Приоритети пред съвременното природонаучно образование и техните измерения в реалната образователна практика. Планиране на образователния процес чрез използване на задължителната учебна документация – ДОИ и учебни програми. Таксономии на общите образователни цели. Съвременни образователни технологии. Видове обучителни ресурси. Модели за педагогическо планиране. Модели за […]

    Изследователския подход в обучението по природни науки

    Предназначение: За учители по природни науки и екология. Тематична рамка: Съвременни тенденции в технологиите за прилагане на изследователски подход в обучението. Конструктивизъм и изследователски подход. Възрастови психолого-познавателни характеристики на учениците и възможностите им за използване на научни методи на познанието. Проектно базирано обучение като изследователски тип обучение. Информационните технологии и изследователски подход. Методически тренинг: избор […]

    Изследователският подход в обучението по природни науки

    Предназначение: за учители по природни науки Тематична рамка: Съвременни тенденции в технологиите за прилагане на изследователски подход в обучението по природни науки. Конструктивизъм и изследователски подход. Проектно базирано обучение като изследователски тип обучение. Информационните технологии и изследователският подход. Методически тренинг: избор, създаване и представяне на: проблемни ситуации въз основа на целите на обучение и учебно […]

    ИКТ и иновации в КОО „Природни науки и екология“

    Предназначение: за учители по физика, химия, биология с интерес към проблематиката. Тематична рамка: Съвременни тенденции в природонаучното образование – научна грамотност, екологизация, учене в житейски контекст, компетентностен подход и др. Съвременни образователни технологии – проектно базирано обучение, използване на ИКТ (методика на PowerPoint презентации, уеб базирано учене); интерактивни методи и техники; образование за околна среда […]

    Интерактивността в обучението по природни науки

    Предназначение: за учители по физика, химия, биология с интерес към проблематиката; обучението може да се провежда и с хомогенни групи – учители по физика или по химия, със съответния преподавател. Тематична рамка: Съвременни концепции и модели за учене и преподаване. Конструктивистки дизайн на обучението. Интерактивност в обучението – генезис, същност и перспективи. Интерактивни методи и […]

    Модели на групово обучение по природни науки

    Предназначение: за учители от КОО „Природни науки и екология” Тематична рамка: Учене чрез сътрудничество (Cooperative learning) – обща характеристика и модели. Организация на груповото обучение. Оценяване на груповата работа – на резултатите и на процеса. Групово портфолио. Представяне на добри педагогически практики. Модулът завършва с разработване на проект за групова организация на обучението по конкретна […]

    Образование за околна среда и устойчиво развитие

    Предназначение: за учители с интерес към проблематиката. Тематична рамка: Концепцията за „устойчиво развитие“ – генезис, същност, перспективи. Екологичното образование – традиции и съвременни измерения. Образование за устойчиво развитие – нова екологична парадигма. Основни здравно-екологични понятия. Глобални екологични проблеми – източници на замърсяване на вода, въздух и почва, физични източници на замърсяване на околната среда. Анализ […]

    Организация и технология на обучението по Човекът и природата – прогимназиален етап

    Предназначение: за учители по физика, химия, биология. Обучението се провежда в три задължителни модула – Физични явления, Вещества и техните своства, Структура и жизнени процеси на организмите. Тематична рамка: Анализ на задължителната учебна документация по Човекът и природата – цели, съдържание, интегративни понятия, водещи идеи, проблеми, формиране на ключови компетентности. Анализ на учебното съдържание по […]

    Портфолиото – съвременна образователна технология

    Предназначение: за учители по природни науки, за учители с интерес към проблематиката. Тематична рамка: Портфолиото – философия, същност, класификация, основни характеристики, общи изисквания. Анализ на различните видове портфолио по отношение на цели, функции, структура, съдържание, начин на разработване и начини на използване. Конкретни дидактически аспекти на ученическото портфолио като инструмент за повишаване качеството на образователния […]

    Съвременни образователни технологии

    Предназначение: за учители от КОО „Природни науки и екология“ Тематична рамка: Съвременни тенденции в природонаучното образование. Обща характеристика на съвременните образователни технологии. Специфични особености на: проектно-базираното обучение, учене чрез сътрудничество, контекстно учене, самостоятелно учене, активно учене и интерактивно обучение, портфолио, компютърно базирано обучение и др. Технологични модели за разработване и представяне на обучителни събития и […]

    Връзки

    • Министерство на образованието и науката
    • Регионални управления
      на образованието
    • Софийски университет
      „Св. Климент Охридски“

    ДИУУ@Facebook

    АДРЕС

    © 2014-2021 Департамент за информация и усъвършенстване на учители
    • Помощ и често задавани въпроси
    • Свържете се с нас
    • Вход