Наредба №15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. x

  • Кандидатстване за ПКС
  • Начало
  • Ръководство
  • Представяне
    • Мисия и визия
    • История
    • Преподаватели
    • Администрация
  • Обучения
    • Курсове
      • Предстоящи курсове
      • Подготвителни курсове за ПКС
      • Тематични курсове
      • Курсове за кариерно развитие
      • Учителска правоспособност
    • Документи
      • Нормативни документи
      • Формуляри
      • Плащания
        • Цени на услуги в ДИУУ
  • ПКС
    • Общи правила за присъждане на ПКС
    • Условия за кандидатстване
    • Условия за кандидатстване с награди за 5 ПКС
    • Документи за ПКС
    • Подготвителни курсове за ПКС
    • График на изпитите за придобиване на ПКС – сесия 2020 г. в ДИУУ
      • График на изпитите за придобиване на V и II ПКС
      • График за провеждане на изпитите за придобиване на І ПКС
    • Парични вноски при подаване на документи за ПКС
  • Новини
  • е-списание
  • Общежитие
  • Контакт

    Методика на обучението по икономически дисциплини

    Начало » Всички тематични курсове » Методика на обучението по икономически...

    „Предприемачеството – ключова компетентност в образователната подготовка съгласно Стратегия Европа 2020“

    Предназначение: за учители, преподаващи в гимназиален етап на образование, проявяващи интерес към проблематиката на предприемаческите компетенции като ключови, съгласно „Стратегия Европа 2020“. Тематична рамка: Система за управление на качеството и Система за финансово управление и конрол в образованието. Взаимосвързаност на двете системи. Повишаване качеството на практическото обучение чрез формиране на знания и развиване на умения […]

    „Предприемачеството в образователната подготовка на децата в детските градини“

    Предназначение: за учители в детски градини, проявяващи интерес към проблематиката за формиране на начални предприемаческите компетенции в образователния процес в детската градина. Тематична рамка: Система за управление на качеството и Система за финансово управление и конрол в образованието. Взаимосвързаност на двете системи. Повишаване качеството на образователния процес чрез формиране на знания и развиване на умения […]

    Диагностични изследователски умения на учителя по икономическите дисциплини

    Предназначение: за учители с трета професионалноквалификационна степен, преподаващи икономическите дисциплини в професионални гимназии и средни общообразователни училища. Тематична рамка: Училищнообразователна диагностика. Специфика на диагностичноизследователската процедура в сравнение с иновационно педагогическо изследване и дипломна работа за описание на добра педагогическа практика. Примерна структура на писмена разработка с диагностичноизследователски характер. Статистически процедури за обработка и анализ на […]

    Европейска кредитна система в професионалното образование и обучение. Въвеждане в България

    Предназначение: за учители по икономически дисциплини и за всички, които проявяват интерес към разглежданата проблематика. Тематична рамка: Европейска кредитна система в професионалното образование и обучение- предпоставки за нейното създаване, същност, основни понятия. Въвеждане на кредитна система в професионалното образование и обучение. Връзка на кредитната система в България с ДОИ, с НКР и с ЕКР. Валидиране […]

    Компетентностният подход в образованието

    Предназначение: за учители, преподаващи в професионални гимназии и средни училища  с четвърта професионалноквалификационна степен.   Тематична рамка: Трансформациите в образователната система.  Приложни аспекти  на компетентностния подход в обучението. Ползи и ефекти от  компетентностния подход в съвременното обучение. Компетентността в контекста  на иновативното развитие на училището. Комуникативни компетентности на учителя.   office 2013 lizenz kaufen

    Нестандартното мислене в обучението по икономика (практико-приложни аспекти)

    Предназначение: за учители по икономика в професионални гимназии и в СОУ Тематична рамка: Методи и техники на Едуард де Боно за формиране и развитие на нестандартното мислене. Проектирането им в средното училище в обучението по икономика. Професионалните компетенции по икономика в контекста на техниките на Едуард де Боно за развитие на творческото мислене. Положителни ефекти. […]

    Новата учебна документация по география и икономика в V–X клас през 2019–2020 г.

    Предназначение: за учители по география и икономика с интерес към проблематиката Тематична рамка: I модул – Нормативни документи за географското образование в средното училище след 2016 г.: 1) нов закон и нови ДОС; 2) ДОС и учебни програми по география и иконо-мика в прогимназиалния етап (V-VI-VII кл.) и в гимна-зиалния етап (VIII-IX-Х.  и XI-XII кл.) […]

    Обучението по Задължителноизбираема подготовка /ЗИП/ – организационни и методически аспекти

    Предназначение: за учители, преподаващи по икономически дисциплини Тематична рамка Учебни планове и програми; Специфика при съставянето на учебните програми по ЗИП. Познавателни равнища – учебни програми; ЗП – учебни програми ЗИП. Годишно и текущо планиране на педагогическата дейност по ЗИП. Учебно–познавателни задачи – видове. Позициониране на учебно-познавателната задача (УПЗ) в педагогическата и учебно-познавателната дейност по […]

    Осигуряване и поддържане на качеството в професионалните гимназиии по икономика

    Предназначение: за главни и старши учители в професионалните гимназии по икономика и за всички които проявяват интерес към разглежданата проблематика. Тематична рамка: Системният подход при осигуряване и управление на качеството. Самооценка и оценка на дейностите в образователната институция на входа, в процеса и на изхода. Инструменти (оценъчни карти, анкетни карти, образователно портфолио). Мониторинг и контрол. […]

    Педагогическото майсторство в обучението по икономика

    Предназначение: за учители по икономически дисциплини и за всички, които проявяват интерес към разглежданата проблематика. Тематична рамка: Педагогическото майсторство – разпознаване и структура. Практическото мислене в обучението по икономика – нетрадиционен педагогически подход (Начини да бъдем „прави“? Начини да „грешим“? „Начини да „разбираме“? Специфика на педагогическите техники и инструменти на учителя. Как да бъдем различни […]

    Управление на качеството в образователната институция

    Предназначение: за учители по професионална подготовка и за всички, които проявяват интерес към разглежданата проблематика Тематична рамка: Наредба № 16/8.12. 2016 за управление на качеството в  институциите. Подходи и методи за изграждане на система за качеството и нейното управление. Връзката: осигуряване – поддържане – усъвършестване на системата за качеството. Политика за управление на качеството. Структура […]

    Учебно-познавателната задача (практико-приложни аспекти)

    Предназначение: за учители, преподаващи по икономически дисциплини Тематична рамка: Обучителните процеси и позиционирането на учебно-познавателната задача (УПЗ) в педагогическата и учебно-познавателната дейност. Инвариантна структура на УПЗ. Варианти. Типове и видове УПЗ. Измерения. Учебните задачи и познавателните равнища. Показатели и критерии за качеството на УПЗ. Затруднения на учителя при изготвянето им. Възможни асиметрии свързани със съставянето, […]

    Връзки

    • Министерство на образованието и науката
    • Регионални управления
      на образованието
    • Софийски университет
      „Св. Климент Охридски“

    ДИУУ@Facebook

    АДРЕС

    © 2014-2021 Департамент за информация и усъвършенстване на учители
    • Помощ и често задавани въпроси
    • Свържете се с нас
    • Вход