Наредба №15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. x

  • Кандидатстване за ПКС
  • Начало
  • Ръководство
  • Представяне
    • Мисия и визия
    • История
    • Преподаватели
    • Администрация
  • Обучения
    • Курсове
      • Предстоящи курсове
      • Подготвителни курсове за ПКС
      • Тематични курсове
      • Курсове за кариерно развитие
      • Учителска правоспособност
    • Документи
      • Нормативни документи
      • Формуляри
      • Плащания
        • Цени на услуги в ДИУУ
  • ПКС
    • Общи правила за присъждане на ПКС
    • Условия за кандидатстване
    • Условия за кандидатстване с награди за 5 ПКС
    • Документи за ПКС
    • Подготвителни курсове за ПКС
    • График на изпитите за придобиване на ПКС – сесия 2020 г. в ДИУУ
      • График на изпитите за придобиване на V и II ПКС
      • График за провеждане на изпитите за придобиване на І ПКС
    • Парични вноски при подаване на документи за ПКС
  • Новини
  • е-списание
  • Общежитие
  • Контакт

    Методика на обучението по география

    Начало » Всички тематични курсове » Методика на обучението по география

    Използване на задачи със свободен отговор при формиране, измерване и оценяване на природонаучната грамотност на учениците (според PISA)

    Предназначение: за учители по география с интерес към използването на задачи със свободен отговор Тематична рамка: I модул – Специфични особености на географската грамотност (като аспект на природонаучната грамотност според PISA) в обучението по География и икономика от 5. до 12. клас. II модул – Образователни технологии за формиране и развитие на географска грамотност (като […]

    Кариерна информираност в географското образование

    I модул – Кариерното образование в училище: дефиниция, основни дейности и европейски опит; направления, професии и специалности; основани на ключови, базисни и специфични умения (географска грамотност), компетентности и модели на поведение в географското пространство (реално и цифрово (дигитално). II модул − Умения за управление на кариера(та), основана на географска култура: Достъп и използване на кариерна информация; […]

    Контролът в обучението по география и икономика: Конструиране на видове контрол. Разработване на съдържателна рамка на тест по география

    Предназначение: за учители по География и икономика. Тематична рамка: I модул – Контролът в обучението по география – същност, контролен цикъл, параметри на контрола (вкл. и оценяване). II модул – Конструиране на видове контрол: урочен и периодичен (входящ, тематичен, изходящ (годишен). III модул – Разработване на съдържателна рамка на тест по география и икономика. Формулиране […]

    Контролът в обучението по география и икономика: Подготовка за държавен зрелостен изпит (матура) по география и икономика

    Предназначение: за учители по География и икономика. Тематична рамка: I модул – Контролът в обучението по география – същност, контролен цикъл, параметри на контрола. II модул – Държавен зрелостен изпит (ДЗИ) по география и икономика: анализ на програма; образователни технологии за подготовка по части от програмата. Програмата завършва с представяне на: вариант на образователна технология […]

    Контролът в обучението по география и икономика: Подготовка за олимпиада по география и икономика

    Предназначение: за учители по География и икономика. Тематична рамка: I модул – Анализиране на актуалния регламен за провеждане на националната олимпиада по география и икономика. II модул – Подготовка за общинския кръг: 1) Конструиране на таблици на спецификациите и формулиране на задачи за 6-те състезателни групи. 2) Проучване или определяне и прилагане на критерии за […]

    Контролът в обучението по география и икономика: Рубриката – инструмент за оценяване

    Предназначение: за учители по География и икономика. Тематична рамка: I модул – Контролът в обучението по география – същност, контролен цикъл, параметри на контрола (вкл. и оценяване). Рубрикята ката ресурс за осъществяване на обучението и за оценяване на резултатите. II модул – Използване на е-генератор за създаване на рубрики. III модул – Конструиране на методически […]

    Новата учебна документация по география и икономика в V–X клас през 2019–2020 г.

    Предназначение: за учители по география и икономика с интерес към проблематиката Тематична рамка: I модул – Нормативни документи за географското образование в средното училище след 2016 г.: 1) нов закон и нови ДОС; 2) ДОС и учебни програми по география и иконо-мика в прогимназиалния етап (V-VI-VII кл.) и в гимна-зиалния етап (VIII-IX-Х.  и XI-XII кл.) […]

    Образователни проектно базирани ИКТ за развитие на географска култура

    Предназначение: за учители по География и икономика с компетентности в използването на интернет и на програми за текстообработка (напр. Word), за графично обработване и представяне на информация (напр. Excel), за представяне на информация (напр. PowerPoint). Тематична рамка: I модул – Проектно базирано обучение с ИКТ – същност, технология, ползи и предизвикателства. II модул – Ефективно […]

    Образователни уеб базирани ИКТ за развитие на географска култура

    Предназначение: за учители по География и икономика с компетентности в използването на интернет и на програми за текстообработка (напр. Word), за графично обработване и представяне на информация (напр. Excel), за представяне на информация (напр. PowerPoint). Тематична рамка: I модул – Уеб базирано обучение – същност, технология, типове, ползи и предизвикателства. II модул – Уеб задания […]

    Представяне на добра педагогическа практика или на проведено педагогическо изследване в статия

    Предназначение: за учители по география и икономика. Тематична рамка: I модул – Добрата практика в географското образование. II модул – Изисквания за писане на статия. Анализиране на стати за: проведено географско изследване; проведено педагогическо изследване; представяне на добра практика от учители по география. III модул – Представяне на собствена добра практика. Програмата завършва с представяне […]

    Професионални компетенции на учителя по география

    Предназначение: за учители по география с пета професионално квалификационна степен и с интерес към проблематиката. Тематична рамка: Модул І – Актуални проблеми на науката география и нови идеи и решения за географското образование. Модул ІІ – Класически и нови идеи в географското знание и познание: Геополитика и геостратегия. Географски аспекти на устойчивото развитие. Нови методи […]

    Пътуващо училище

    Предназначение: за учители по География и икономика. Тематична рамка: I модул – Образование за околната среда в средното образование. „Пътуващото училище“ – различната организационна форма за развитие на култура за околната среда. Представяне на е-книгата МОДЕЛ НА ПЪТУВАЩО УЧИЛИЩЕ II модул – Образователна технология на „пътуващото училище“. III модул – Представяне на мрежови модел на пътуващо […]

    Ресурси за интегриране на ИКТ в обучението по география

    Предназначение: за учители по География и икономика. Тематична рамка: I модул − Интегриране на ИКТ в обучението по география – същност, образователни технологии, ресурси. II модул – Образователни технологии за интегриране на електронен учебен курс в обучението по география. III модул − Образователни технологии за използване на интерактивни уроци. IV модул − Образователни технологии за […]

    Съвременни иновационни технологии в образователния процес по география и икономика

    Предназначение: за учители по география и икономика без професионално  квалификационна степен; за новоназначени или преподаващи по втора специалност. Тематична рамка: I модул − Ключови дейности (акценти) в съвременните иновационни технологии: целеполагане; избор на методи на обучение; оценяване на постиженията на учениците. Ключовите дейности, представени чрез отговори на въпросите. II модул − Какви са нормите за […]

    Формиране на модели на поведение в географското пространство чрез образование за развитие

    Предназначение: за учители по География и икономика. Тематична рамка: I модул − Специфика на образованието за развитие като концепция за образованието. II модул − Целите на хилядолетието като съдържание на образованието за развитие: ЦЕЛ 1. Преодоляване на крайната бедност и глада. ЦЕЛ 2. Постигане на начално образование за всички. ЦЕЛ 3: Насърчаване равенството между жените […]

    Връзки

    • Министерство на образованието и науката
    • Регионални управления
      на образованието
    • Софийски университет
      „Св. Климент Охридски“

    ДИУУ@Facebook

    АДРЕС

    © 2014-2021 Департамент за информация и усъвършенстване на учители
    • Помощ и често задавани въпроси
    • Свържете се с нас
    • Вход