Описаните по-горе възможности на Google Forms намират успешно приложение в педагогическата ми практика. В търсене на решение на проблемите в обучението по математика, свързани с необходимостта от активизиране на познавателната дейност на учениците, и запознавайки се с възможностите на електронните тестове, реших да експериментирам, като ги прилагам като средство за обратна връзка в края на всяка подтема от учебното съдържание. В рамките на 15 минути чрез предварително създадени от мен електронни тестове проверявам нивото на постигнатите компетентности, което показва доколко са покрити очакваните резултати за съответната подтема на учебната програма. Това позволява след анализ на получените резултати, който е изключително улеснен от Google Forms, да предприема конкретни мерки за преодоляване на пропуските на учениците при овладяването на конкретното учебно съдържание.
Прилагам някои примери.
Когато се цели да се провери дали ученикът познава терминологията, конкретните факти, категории, критерии, методи, принципи, закони, се поставят задачи, в които се изисква той да формулира правило, да опише свойство, да установи съответствие (между термин и определение), да намери елемент, да разпознае и др. (Челышкова, 2002). Пример за такъв въпрос е представен на фигура 2. Задачата е от електронен тест върху урока „Задачи от капитал“. Проверява дали учениците знаят понятията, свързани с тази тематика. Всяка вярно избрана опция носи по една точка. Поставянето на точки за въпроса се съобразява от преподавателя в съответствие с критериите за оценяване, познати на всеки учител от традиционните тестове.
Знанията може да се проверят и чрез друг вид въпроси. Примерът от фигура 3 оценява усвояването на признаците за еднаквост на триъгълници. Тук може да се забележи, че Google Forms успешно се използва във всички раздели на математиката.