Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по въздушно-капков път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ. |
Тема 1: „Болести на мръсните ръце“
Очаквани резултати: 1. Придобиват знания за болести, предавани по въздушно-капков път и чрез физически допир, и начините за предпазване. 2. Осъзнават ролята на добрата лична хигиена. |
въздушно-капков път
хигиена |
– беседа
– мултимедийна презентация – работа в групи |
Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по въздушно-капков път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ. |
Тема 2: „Хепатит и здраве“
Очаквани резултати: 1. Придобиват знания за болести, предавани по въздушно-капков път и чрез физически допир, и начините за предпазване. 2. Придобиват знания за видовете хепатит и начините на заразяване. 3. Осъзнават ролята на добрата лична хигиена. |
хепатит
източници на зараза
|
– беседа
– работа в групи |
Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по въздушно-капков път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ.
Осъзнаване на важността на проблема за поддържането на чистота чрез опазването на околната среда. |
Тема 3:
„Чистотата е здраве“ Очаквани резултати: 1. Придобиват знания за болести, предавани по въздушно-капков път и чрез физически допир, и начините за предпазване. 2. Осъзнават ролята на добрата лична хигиена и поддържането на чиста околна среда. |
чистота
болести
микроби |
– презентация „Приказка за Кралица Чистота и Цар Боклук“
– беседа |
Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по въздушно-капков и хранителен път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ. |
Тема 4: „Болести и техните причинители“
Очаквани резултати: 1. Придобиват знания за болести, предавани по въздушно-капков и хранителен път, и начините за предпазване. 2. Осъзнават ролята на добрата лична хигиена и поддържането на чистота. |
заразни болести
незаразни болести
бактерии
вируси |
– презентация „Болести“ – обсъждане |
Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по полов път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ. |
Тема 5:
„СПИН – болестта на века“ Очаквани резултати: 1. Придобиват знания за болести, предавани по полов път, и начините за предпазване. 2. Осъзнават ролята на добрата лична хигиена и безопасното полово общуване. |
СПИН
безопасно полово общуване |
– прожекция на образователния филм „Ти гониш“
– дискусия |
Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по полов път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ. |
Тема 6: „Рисково поведение и СПИН“
Очаквани резултати: 1. Придобиват знания за болести, предавани по полов път, и начините за предпазване. 2. Осъзнават ролята на добрата лична хигиена и безопасното полово общуване. |
рисково поведение
ХИВ |
– прожекция на образователния филм „Като насън“
– дискусия |
Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по полов път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ. |
Тема 7: „Бъди информиран за здравето си и отговорен за живота си“
Очаквани резултати: 1. Придобиват знания и умения за предпазване от полово предавани инфекции. 2. Осъзнават и изграждат положителни нагласи към хората, живеещи с вируса. |
ХИВ/СПИН
репродуктивно здраве
сексуално здраве |
– обучителна сесия с упражнения за ученици от 7. и 8. клас |
Лична хигиена и здраве | Придобиване на знания за болести, предавани по полов път, и начините за предпазване.
Разширяване на знанията за ролята на личната хигиена и придобиване на навик за поддържането ѝ. |
Тема 8: „Болести, предавани по полов път“
Очаквани резултати: 1. Придобиват знания за болести, предавани по полов път, и начините за предпазване. 2. Осъзнават ролята на добрата лична хигиена и безопасното полово общуване. |
– презентация
– обсъждане |