Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 1: „Пушене – последици“
Очаквани резултати: 1. Получават знания за влиянието на веществата в цигарата върху организма. 2. Осъзнават вредния навик тютюнопушене като пагубен за човешкото здраве. |
никотин
катранени вещества
канцерогенни вещества |
– мултимедийна презентация
– прожекция на образователния филм „Денят на Яна“ |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 2: „Вредата от тютюнопушенето“
Очаквани резултати: 1. Получават знания за активното и пасивното пушене. 2. Осъзнават вредния навик тютюнопушене като пагубен за човешкото здраве. 3. Търсят и намират начини за убеждаване на близки и познати в необратимите последици от тютюнопушенето върху органите в човешкия организъм. |
активно пушене
пасивно пушене
бронхиална астма |
– прожекция на образователния филм „Невидимият“
– обсъждане в голяма група |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за
последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. |
Тема 3:
„Пагубният ефект от тютюнопушенето“ Очаквани резултати: 1. Получават знания за активното и пасивното пушене. 2. Осъзнават вредния навик тютюнопушене като пагубен за човешкото здраве. 3. Търсят и намират начини за убеждаване на близки и познати в необратимите последици от тютюнопушенето върху органите в човешкия организъм. |
активно пушене
пасивно пушене
неонатална смъртност |
– прожекция на образователния филм „Пушенето забранено“
– обсъждане в голяма група |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 4:
„Не на тютюнопушенето“ Очаквани резултати: 1. Получават знания за активното и пасивното пушене. 2. Осъзнават вредния навик тютюнопушене като пагубен за човешкото здраве. 3. Търсят и намират начини за убеждаване на близки и познати в необратимите последици от тютюнопушенето върху органите в човешкия организъм. |
никотин
активно пушене
пасивно пушене |
– презентация
– дискусия |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 5: „Дрогата – изкушението, което не си струва да опитваш“
Очаквани резултати: 1. Разбират понятието „зависимост“ –наркомания. 2. Запознават се с основните видове наркотични вещества и въздействието им върху организма. 3. Изграждат представа за позволено и забранено. |
наркотик
зависимост |
– визуализация на видове наркотични вещества
– ситуативни игри |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 6: „Наркотиците“
Очаквани резултати: 1. Разбират понятието „зависимост“ –наркомания. 2. Запознават се с основните видове наркотични вещества и въздействието им върху организма. 3. Изграждат представа за позволено и забранено. |
наркотични вещества
ефекти
отражение върху ЦНС |
– е-обучение
– www.drugs.314c.com |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 7:
„Проектът на нашия клас за живот без дрога“ Очаквани резултати: 1. Разбират понятието „зависимост“ – наркомания. 2. Запознават се с основните видове наркотични вещества и въздействието им върху организма. 3. Изграждат представа за позволено и забранено. |
наркомания
зависимост
правни последствия |
– презентации на ученици
– обсъждане |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 8: „Наркотиците – капани на живота“
Очаквани резултати: 1. Разбират понятието „зависимост“ –наркомания. 2. Изграждат представа за позволено и забранено. 3. Осъзнават пагубното въздействие на упойващите вещества върху поведението и социалния живот на младите хора. |
упойващи вещества
зависимост
правни последствия |
– прожекция на образователния филм „Пропуснат живот“
– обсъждане в голяма група |
Тютюнопушене, наркотици и алкохол | Придобиват знания за последствията от употребата на вредни за организма вещества; що е зависимост – бягство от проблемите или проблем са упойващите вещества. | Тема 9: „Алкохолът – опасност за човешкия живот и човешкото здраве“
Очаквани резултати: 1. Придобиват представа за влиянието на алкохола върху организма. 2. Осъзнават пагубното въздействие на упойващите вещества върху поведението и социалния живот на младите хора. |
алкохол
алкохолизъм |
– дискусия по темата
– колаж – работа по групи |
- 1. Мирчева, В. (2019). Съвременни акценти на здравното възпитание и образование в българското училище. i-Продължаващо образование, т. 14: https://diuu.bg/emag/8971
2. Наредба № 13 от 21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование. Обн. ДВ, бр. 80 от 11.10.2016 г., в сила от 11.10.2016 г.
- доц. д-р Ивайло Прокопов, Софийски университет „Св. Климент Охридски“ – Департамент за информация и усъвършенстване на учители
доц. д-р Антон Хиджов, Софийски университет „Св. Климент Охридски“ – Департамент по спортрецензент: проф. д-р Анжелина Янева