Анализ на резултатите
На първия въпрос от анкетното проучване – „Имате ли представа за структурата и съдържанието на спортната анимация?“ – 72% от запитаните студенти отговарят, че нямат представа, 15% отговарят с по-скоро не, други 9% – по-скоро да, и само 4% отговарят положително. Резултатите са представени графично на фигура 1.
Получените резултати показват слаба информираност по въпросите на спортната анимация и продукта, който тя предлага. Това отдаваме на факта, че в началното и средното образование заниманията по спорт имат доста закостенял обхват. Рамката на учебната програма не позволява на преподавателя по спорт да вкарва като част от обучението нови и атрактивни спортни дисциплини в нея.
На въпроса „Какви двигателни активности бихте искали да се включват в спортноанимационната програма?“ 32% предпочитат да фигурира планинско изкачване с прилагане на алпийски способи. Най-често това са планински преходи с изкачване на върхове по най-лесните алпийски маршрути, използвайки предварително поставен парапет или движение по “Via ferrata”. Каякинг – във формата му на провеждане, която включва движение с туристически кайци по спокойни води (езера, язовири, широки и бавнотечащи реки) – е предпочитанието на 22%. Фрирайд ски – каране на ски (сноуборд) по необработени терени (снежни склонове, улеи и др.) – са отбелязали 20% от анкетираните. Колоездене – маунтин байк, движение с колела по планински пътеки и пътища – е изборът на 19%. Само 7% от анкетираните отговарят, че не могат да преценят.
Резултатите са красноречиви по отношение на преобладаващото желание у анкетираните за включване на спортни дисциплини с по-екстремен характер и значително емоционално изживяване, което да представлява „още една перла в короната на емоционалните изживявания“ на студента.
Получените резултати на въпроса „Какво би Ви мотивирало да изберете дисциплината спортна анимация?“ са представени графично на фигура 3.
Провеждането на открито като мотив да изберат дисциплината спортна анимация са изтъкнали 50% от студентите, 15% посочват като такъв дейностите с екстремен характер, за 33% водещ мотив е разнообразието от активности и само 2% не могат да преценят. Установеното от отговорите на този въпрос предпочитание на студентите освен към нови, емоционални и разнообразни спортни дейности и към спорт на открито показва сериозно внимание към здравословния ефект от заниманията по спорт.