Добавената реалност е една възможност да вдъхнем живот на традиционните „черно-бели“ рисунки с двумерни фигури, т.е. да ги направим по-информативни, по-атрактивни за дигиталното поколение.
Добавената реалност е един от най-иновативните и впечатляващи инструменти, използвани в образованието. Какво дават AR технологиите на децата в образованието? На първо място: достъпност, информация в реално време, видимост, уместност, интерактивност. От това можем да заключим, че използването на AR технологиите в образователния процес ни позволява да го направим по-качествен, нов и привлекателен за съвременните деца.
Обучението в предучилищна образователна институция с помощта на съвременни интерактивни средства е отличен начин за развитие на децата в тази възраст и подготовката им за училище.
Съвременните изисквания към предучилищното образование насочват учителите към развиващо образование, диктуват необходимостта от използване на нови технологии, които да синтезират елементи на познавателно, игрово, търсещо и образователно взаимодействие. Необходимо е детето да бъде обградено с такава среда и такава система от отношения, които да стимулират най-разнообразните самостоятелни дейности и постепенно да формират у него точно това, което в подходящия момент е способно да формира най-ефективно, включително ключовите компетентности. И за да се създаде такава развиваща среда, в образователния процес на предучилищната институция е необходимо да се въведат игрови педагогически технологии, които са интерактивни по природа, осигуряващи самостоятелната дейност на детето.
Развиването на когнитивните способности и на познавателния интерес в предучилищна възраст е един от най-важните въпроси за възпитанието и развитието на децата. От равнището на развитие на познавателния интерес и на когнитивните способности на детето ще зависи неговият успех в обучението в училище, както и успехът на неговото цялостно развитие. Детето, на което му е интересно да научи нещо ново и успее в това, винаги ще го прави, ще се стреми да обогатява знанията си, което, разбира се, е най-положителното и ще се отрази на личностното му развитие в бъдеше.
- 1. Велева, А. (2011). Педагогика и технология на играта – предмет и перспективи.
2. Гюрова, В. и др. (2006). Интерактивността в учебния процес (или за рибаря, рибките и риболова). София: Агенция Европрес.
3. Димитрова, Р. & Пенева, Д. (2019). Играя и уча в добавена реалност.
4. Иванова, А. и др. Ролята на иновационните образователни технологии и дидактически модели за адаптиране на образователната система към дигиталното поколение.
5. Сухомлинский, В. А. (1981). Сердце отдаю детям. Минск: Народная света.
6. educonsulting-intl.com
7. quivervision.com/coloring-packs
- Емилия Станоева, ДГ №7 „Детелина“, София
emilia.stanoeva@abv.bg
рецензент: доц. д-р Катя Гетова