В работните листове са използвани задачи, които имат за цел:
Да развиват биологичният речник на учениците;
Да визуализират понятия и изградят трайни логически връзки;
Дават възможност за прилагане на биологичните знания в нови условия;
Да се извлича информация от схема;
Задачите са за ученици с различен стил на учене, концентрация и мотивиране;
Задачи за развиване на умения за работа със схеми, диаграми и таблици;
Задачи за усвояване на практически умения и оказване на адекватна долекарска помощ;
Задачи за развиване на умения за учене: следване и изпълнение на указания;
Задачи за използване на различни източници на информация и обработване на данни;
Задачи за превръщане на информация от един вид (текстов) в друг вид (схема);
Задачи за осмисляне и разбиране на трудни биологични процеси.
Извод: Една от основните ползи на работните листове е, че те улесняват процеса на учене чрез предоставяне на ясни и конкретни инструкции, които водят учениците през сложни концепции и явления. Те също така могат да служат като допълнителен ресурс за преговор и подготовка за изпити, осигурявайки допълнителна практика и затвърждаване на материала.
В заключение, работните листове по биология и здравно образование са важен инструмент в образователния процес, който подпомага учениците в усвояването на знания и изграждането на умения, необходими за тяхното академично и личностно развитие.
Използвана литература:
1.Бижков, Г., Педагогическа диагностика, С., (1996);
2.Бижков, Г., Краевски, В., Методология и методи на педагогическите изследвания, СУ „Св.Климент Охридски“, С., (2007);
3.Държавни Образователни Стандарти по „Биология и здравно образование“ за 8 клас (9 клас при обучение с интензивно изучаване на английски език);
4.Книга за учителя по „Биология и здравно образование“ за 8 клас (9 клас при обучение с интензивно изучаване на английски език), изд. Булвест 2000;
5.Учебна тетрадка, работни листове по „Биология и здравно образование“ за 8 клас (9 клас при обучение с интензивно изучаване на английски език), изд. Булвест 2000;