Когато е готов, план-конспектът се споделя с преподавател методик или базов учител, или с двамата, като се отива в менюто „Споделяне на урок“, където се избира преподавател методик/базов учител. Преподавателят методик/базовият учител проверява план-конспекта, прави поправки, дава указания и връща на студента/учителя за преработване. Редактирането на фрагментите се осъществява чрез интегриран Tinymce редактор, поддържащ голямо разнообразие от форматиращи инструменти за работа с текст, изображения, формули и др. След корекциите план-конспектът се дава за повторна проверка. Когато е готов, се отива в меню „Изтегляне на урок“, платформата генерира съдържанието на урока в .pdf формат и автоматично изтегля файла на потребителския компютър. Платформата дава възможност на студента/учителя да обменят идеи с други студенти и учители не само от даденото висше училище, но и от други, както и с педагогически специалисти от цялата страна, които ползват платформата чрез съобщения и чат.
При студентските практики удобството на работата с платформата е, че обучаващите се могат да внасят корекции в последния момент и веднага да се консултират с преподавател методик/базов учител независимо от големите разстояния, използвайки не само РС, но и мобилни средства – смартфон, таблет и лаптоп.
Методология на създаване на план-конспект
При създаването на план-конспект студентът/учителят използва конкретизираната структура на план-конспект, методическите бележки на преподавател методик и ресурсната библиотека.
Ресурсната библиотека (РБ) ще има всички дидактически материали за дадената специалност, за която се пише план-конспект: Държавни образователни изисквания, учебни планове за различните класове, учебници, учебно съдържание; фрагменти от уроци, примерни план-конспекти, примерни задачи, статии, работни листи, допълнителни помощни материали за онагледяване (презентации, файлове със задачи за практическа работа на учениците, работни файлове и др.); дидактически материали, съобразени с възрастовите, интелектуалните и психологическите особености на учениците, с оглед на възприемането на преподавания учебен материал в българското училище, и одобрени от преподавател методик, които може да се използват в разработването на план-конспектите.
Съобразно с наличната техника в компютърния кабинет, интелектуалното ниво на учениците и преподадения и усвоен от тях материал до момента, студентът/учителят изгражда стратегия за това, как да бъде преподаден новият материал. Решава какви корекции да направи в копираните от РБ материали и тогава да въведе новото учебно съдържание в план-конспекта, така че съдържанието на урока да е максимално достъпно за учениците от този клас и те да усвоят в най-голяма степен новите знания. Избира какви практически задачи да даде, за да се справят учащите се с тях в рамките на учебния час. За онагледяване на учебното съдържание избира подходяща презентация от РБ.
Когато се разработва план-конспект, оформен в писмен вид, всеки студент/учител ползва събрани от него ресурсни материали – учебници, учебни планове, ДОИ, годишно разпределение на дадения клас, статии, допълнителни дидактически материали, презентации, други нагледни материали и файлове със задачи и план-конспекти с неустановено качество, които ще наречем собствени дидактически материали (СДМ).