Таблица 1. Сравнение на методологията на създаване на план-конспект (по информатика или по информационни технологии) с Web-platform.info на ШУ „Епископ Константин Преславски“ и на план-конспект, оформен в писмен вид.
С Wеb-platform.info | В писмен вид | |
Урок:Тема:Клас: Вид на урока: Продължителност: Софтуер: Ресурси: Понятия и термини на урока: Понятия и термини на темата: Очаквани резултати от темата: Очаквани резултати от урока: Междупредметни връзки: |
От РБ се ползват нужните дидактически материали.Взима се предвид колко минути е учебният час.Обявяват се урокът, понятията, целите и задачите. Копират се нужните за целта материали и се поставят на съответното място в новия план-конспект. |
Използват се СДМ за дадения клас и продължителността на учебните часове на училището.Обявяват се урокът, понятията, целите и задачите.На ръка се записва всичко. |
Ход на урока | ||
І. Встъпителна част | Учителят поздравява, проверява за отсъстващи и организира учениците. | Учителят поздравява, проверява за отсъстващи и организира учениците. |
ІІ. Уводна част | От РБ се подготвят такива въпроси за актуализация на знанията от предишните часове, които ще им бъдат от полза в преподаването на новия урок.Нужният дидактически материал се копира, съобразява се с нивото на класа и се правят промени, ако е необходимо, като се изтрива или прибавя даден въпрос. | Използвайки СДМ, подготвя въпроси от предишните часове, които ще бъдат от полза в преподаването на новия урок, за актуализиране на знанията.Въпросите, които ще се задават, и техните отговори се пишат на ръка, като същевременно учителят преценява за дадения клас какви въпроси да запише. |
ІІІ. Основна част | 1. Поставя се новата тема. От РБ се намира подходящ за учениците пример, който да разкаже и с това да създаде интерес към новия материал и да ги мотивира да го научат.2. Дава се заглавието на новия урок. От РБ се копират новите понятия и учебното съдържание на урока.3. Урокът се представя в две части. За по-добро усвояване на учебния материал от РБ се взима подходяща презентация или други нагледни средства. Написаното съдържание на новия урок е подробно и актуализирано. |
1. Поставя се новата тема. От СДМ се намира пример, който да е съобразен с интересите на учениците, да разкаже новия материал и да ги мотивира да го научат.2. Дава се заглавието на новия урок. От СДМ се записват на ръка новите понятия и новото учебно съдържание. Това отнема много време, затова се записва съкратено по точки, за да не се изпусне нещо.3. Урокът се представя в две части. За по-добро усвояване на материала се използват от СДМ презентация или други нагледни материали. Написаното съдържание на урока е съкратено. |
ІV. Практическа част | Подготвят се една, две или три задачи. Копират се от РБ. За практическата работа се използват не само дисковете от учебниците, но и файлов материал към избраните задачи от ресурсната библиотека. | Подготвят се една, две или три задачи от СДМ. Описва на ръка задачите, точка по точка какво трябва да се прави. За практическата работа се използват дисковете към учебниците или файлове от СДМ. |
V. Заключителна част | Прави се обобщение на взетия нов материал чрез беседа. Учениците са заинтересовани и задават много въпроси. | Прави се обобщение на взетия нов материал чрез беседа. Учениците задават малко въпроси. |