Като обобщение на представеното сравнение можем да посочим следните основни разлики.
Ползването на ресурсната библиотека, материалите в която са качествени, одобрени от преподавател методик, позволяват копиране и по този начин се пести време.
Платформата дава възможност за връзка с преподавател методик и евентуално с базов учител, които могат бързо и своевременно да направят корекции и да дадат мнение.
Възможност за споделяне на план-конспект с колега.
При изготвянето в писмен вид материалът, задачите, макар и взимани от учебници и други план-конспекти с неустановено качество, трябва да се пишат на ръка, с това се губи много време и е невъзможно да се направи подробен и актуализиран план-конспект.
План-конспектът, оформен в писмен вид, трудно може да се сподели с преподавател методик или консултира с колега от друго училище. Най-вероятно е да се сподели с преподавател от същата специалност в училището, в което заедно работят, ако има двама такива. Липсата на комуникация с преподавател методик и на обмяна на опит повлиява негативно на кариерното развитие на учителя.
От направеното обобщение можем да заключим, че бързото и качествено изготвяне на план-конспект с Web-platform.info повишава квалификацията, пести времето и енергията на студентите/учителите. Дава възможност на учителите за извънкласна работа: индивидуална работа с ученици и работа по проекти, с което допълнително се повишават мотивацията на учащите се, пълнотата и трайността на знанията, съответно – и техните оценки. Допринася за издигане на качеството на образованието, а както се знае – инвестирането в образованието е най-голямата инвестиция за бъдещето.
-
- Харизанов, Кр. & Павлова, Н. (2014). Платформа за описание на план-конспекти – проблеми и решения. В: ХLІІІ Пролетна конференция на СМБ: http://www.math.bas.bg/smb/2014_PK/tom_2014/pdf/333-339.pdf (03.05.2015)
- Харизанов, Кр., Павлова, Н. & Марчев, Др. (2014). Мобилното обучение в студентските практики. В: Пета национална конференция по електронно обучение във висшите училища: www.eleaning-conf.eu/nkeo2014/docs/cp14/paper-34.pdf (08.05.2015)
-
Радосвета Гунчева, дипломант специалност „Педагогика на обучението по информатика и информационни технологии“ в ШУ „Епископ Константин Преславски“
radosveta.kirilova@abv.bg
рецензент: ас. инж. Владимир Петров