Организация на изследването
Организацията на изследването по тази методика обхвана четири етапа, както следва:
- Първи етап – Проучване и анализ на литературните източници по темата, за да се определи нивото на разработеност на проблема за подхода на мениджмънт, насочен по-специално към мотивацията, която е необходима и за иновативно развитие на детската градина като учеща организация, извеждане на основни принципни положения и изисквания на мотивиращия мениджмънт. Срок на провеждане: от м. януари до м. март 2013 година.
- Втори етап – На основа на резултатите от теоретичното проучване по темата да се доизгради концептуалната визия, като се разработи дескриптивно-графичен модел на адаптиран към детската градина мотивиращ мениджмънт с хипотеза за емпирично изследване на апробирането му в процеса на нейното иновативно развитие като учеща организация. Срок на провеждане: от м. април до м. май 2013 година.
- Трети етап – Подготовка на инструментариум за изследването, планиране, организиране и провеждане на апробирането, набиране на достоверни данни, съобразно с концептуалната визия и подготвената методика на изследването. Провеждане по план-график на изследването, като се провери работната хипотеза и се обоснове иновативността на разработения модел на стил и подход на мотивиращ мениджмънт. Срок на провеждане: от м. септември 2013 година до м. юни 2014 година.
- Четвърти етап – Обобщаване на изводите на изследването, доразвитие на иновативния модел на мотивиращ мениджмънт, оформяне на писмената разработка. Срок на провеждане: от м. септември 2014 година до м. май 2015 година.
В заключение се надявам провежданото изследване да потвърди моята хипотеза и да даде достатъчно доказателства за иновативността на подготвения (адаптиран към условията на детската градина) модел на мотивиращ мениджмънт. Надявам се също и други колеги да се насочат към подобни изследвания и моделът да се усъвършенства и да започне да се използва в практиката на училищния мениджмънт в България.