Работните листове може да бъдат приложени в час за упражнение или в час за обобщение след изучаването на ІІ и VІ главна група.
Единици за наблюдение на дейността на учениците по време на самостоятелната им работа:
- За работен лист 1
- Умения за сравняване на изучавани метали по техни основни характеристики;
- Умения за разпознаване на неизвестен химичен елемент по характерни свойства;
- Умения за прилагане на знанията за свойства на метали и изразяването им с химични уравнения.
- За работен лист 2
- Умения за сравняване на изучавани метали и неметали по техни основни характеристики;
- Умения за разпознаване на неизвестен химичен елемент (неметал) по характерни свойства.
Тези единици са същевременно и критерии за оценяване на степента на усвоеност на придобитите знания и умения и на постиженията на учениците.
В заключение ще отбележим, че формирането на система от интелектуални умения на основата на специфичен за различните учебни предмети материал е една от най-важните насоки за развитието на образователната теория и практика днес. Сравнението е традиционна, вътрешно присъща и неделима част от процеса на обучение по химия. В методическата литература и в реалната образователна практика тази проблематика има водещо място, защото заложените в задължителната учебна документация образователни цели е невъзможно да се постигнат без системно и целенасочено прилагане на този общонаучен метод.