Сборникът цели да запълни съществуваща празнота по отношение на съвременната учебно-помощна литература за подготовката на бъдещи педагози в областта на теорията на възпитанието. Ценността на изданието е в различието на стилове и подходи към изследването на конкретните теоретико-възпитателни проблеми. Това е илюстрация на настоящото състояние на разработването на възпитателната проблематика в нейната разнообразност не само на практически проявления, но и на теоретичните им интерпретации в българската университетска среда.
Възпитанието като грижа и отговорност за отглеждането и развитието на децата, като личностен и социален ангажимент изисква от всички нас необходимото внимание и отдаденост за осигуряване на оптимални условия за формирането на подрастващото поколение. Ето защо този сборник би бил полезен за широк кръг читатели – студенти, университетски преподаватели, изследователи, учители и родители.