„Приятели“ е програмна система, разработена от Надежда Витанова и колектив. Авторите поясняват: „Активността на детето се осъществява чрез съчетаването на учебни с игрови ситуации, присъствието на различни видове игри в обучаващите ситуации и включването на игрови подходи при работа по темите от детските книги“ (Витанова и др., 2009). Основните методи на обучение тук са тематичен разговор, разказ по картинки, беседа, дидактични игри, подвижни игри, ролеви игри, самостоятелна работа. Изведени са тематичните връзки на ОН „Социален свят“ – ядро „Социална и здравословна среда“, с другите образователни направления: български език – обогатяване на лексиката; математика – пространствено ориентиране; изобразително изкуство – умения за съчетаване на цветове, координация на движенията на ръката; игрова култура – затвърдяване на умения за постигане на познавателни задачи чрез игрови действия. Системата за вътрешно оценяване на резултатите чрез диагностична дейност на детето проследява входно и изходно ниво на знанията, уменията и отношенията на децата в началото и края на всяка учебна година. Оценъчните скали са към всяка тема. За обучението по безопасност на движението е подготвен картинен материал, който дава възможност да се оценят: представите на детето за видовете превозни средства, уменията му да разбира особеностите на пътната обстановка, да се съобразява с правилата за безопасно движение.
Под общата редакция на Дарина Гълъбова е програмната система „Моливко“. Автор на раздел „Социален свят“ е Петя Конакчиева. „Акцентът се поставя върху натрупване на социален опит и формиране на социални умения за адекватното му прилагане в различни ситуации“ (Петрова и др., 2010). Методите на педагогическо взаимодействие са демонстрация на картина, беседа, разказ, четене на художествена литература, инсценировки, игри за отгатване, етюди с отворен край и др. Изяснено е, че са предвидени разнообразни дейности с репродуктивен, продуктивен и творчески характер; предложените упражнения и игри са разработени в система и гарантират развитие и усъвършенстване на познавателните действия: сравнение, анализ, синтез, класификация, сериация, съхраняване, абстрахиране, обобщение и моделиране.
За програмната система „АБВ игри“ авторите декларират, че е „обоснована на приоритети, свързани с новоприети документи на МОН, които налагат нов прочит на педагогическото взаимодействие в съществуващите програмни системи и помагала за деца“ (Спиридонова и др., 2015). Основни приоритети на програмната система са интелектуален, устойчив и приобщаващ растеж. Използваните методи на обучение са разказ, беседа, дискусия, упражнение, ролева игра, графично и предметно-схематично моделиране, детско конферентно презентиране. В методическата част е изяснено, че към съвременните форми на интегрирано взаимодействие в детската градина спадат работа по проект, екипна работа, устно конфериране и презентиране, детски лаборатории и ателиета. Проучването на придобитите компетенции се извършва като текущо наблюдение и като входящи и изходящи дидактометрии по формулировките в края на всяка диагностична задача. В диагностичните задачи не са включени задачи, измерващи придобитите знания и умения по БДП.
„Аз ще бъда ученик“ с автори Димитър Димитров и колектив е програмна система, сдържаща практическо ръководство за учителя, книги за децата и други продукти. Темите, посветени на обучението по БДП, предполагат използването на методи за обучение като описание, обяснение, беседа и дискусия. Разработена е входяща и изходяща диагностика (Димитров и др., 2005).
„Пътна мозайка“ е система от учебни помагала по БДП за деца от 3 до 7 години с автор Галина Хайдар. В методическите насоки пише, че помагалото е разработено с отчитане на особеностите на децата в предучилищна възраст. „Целта е да се подпомогнат децата да осъзнаят себе си като активни участници в движението по пътищата, да откриват и разбират опасностите на улицата и да усвоят принципите на безопасно поведение“ (Хайдар, 2005). Обяснено е, че са използвани разработени дидактически задачи от различни видове и типове; прави се връзка между теоретично и практическо обучение; формите на педагогическо взаимодействие са фронтална, групова и индивидуална. Включени са богат спектър методи и похвати на обучение: разказ, описание, обяснение, беседа, упражнение, демонстрация, подвижни игри.
За подготвителна група/клас е помагалото „Книжка за игри със Свети и Фарчо“ с автори Весела Гюрова и Любен Витанов. В методическите насоки е формулирано: „Цели да подпомогне педагогическите ситуации в детската градина/подготвителна група и училище/подготвителен клас за възпитаването на адаптивност при ориентирането в безопасно движение чрез игрово-пресъздаващи, нагледно-моделиращи и практико-приложни методи на взаимодействие … Преодолява се дидактичната шаблонност, повтарянето на сведения и наизустяването на правила. Постига се вариативност на създаване на пътни ситуации, където новото е различни гледни точки към вече познатото и го допълва и усъвършенства, като собствено избран и апробиран игров опит” (Гюрова & Витанов, 2007).