Запознаването на учениците с разместителното свойство на умножението също им дава възможност да изведат по-голям брой таблични случаи самостоятелно, особено в таблиците за умножение с числата 6, 7, 8, 9 и 10.
Запознаването с разместителното свойство на умножението се осъществява нагледно-практически, като за основа се използва илюстрация, при която обектите са подредени в редици и колони. Общият брой обекти се определя по два начина (по редици и по колони), като се използва действие умножение.
3 . 2 = 6 и 2 . 3 = 6 => 3 . 2 = 2 . 3
В нашия експеримент се опирахме и на пропедевтиката, която проведохме през първия етап на работа, когато учениците усвояваха случаите на събиране и изваждане на числата до 100. Във всеки урок, в който това бе възможно, им предлагахме задачи, свързани с броене по 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 или 9. В началото използвахме зрителна опора – числови редици, числови ленти, числови таблици, като постепенно увеличавахме бройната единица. Когато учениците станаха по-уверени, започнахме да правим тези упражнения и без нагледна опора. По-късно направихме връзка между тези задачи и таблиците за умножение.
Усвояването на таблиците за умножение и деление и формирането на умения за прилагането им се постигат чрез упражнения, включващи решаването на разнообразни задачи: пресмятане на стойност на числов израз 8 + 8 = ?, 5 . 4 = ?, 35 : 7 = ?; представяне на число като сбор от равни събираеми или като произведение на други две числа: 21 = + + , 32 = 4 . , 24 = . ; представяне на число като частно на две числа: 7 = : ; намиране на неизвестен множител: 5 . = 35, 48 = 6 . , неизвестно делимо : 2 = 7, 8 = : 4 или неизвестен делител 54 : = 6, 7 = 42 : ; сравняване на числови изрази 7 + 7 + 7 4 . 7; 5 . 6 4 . 6 + 6; 36 : 4 36 : 6; 6 + 6 + 6 + 6 24; 25 : 5 4; 7 63 : 9; математически диктовки: „Намери произведението на числата 2 и 8”, „Пресметни произведението 3 . 9”, „Единият множител е числото 7, а другият – числото 2. Пресметни произведението”, „Намери частното на числата 18 и 3”, „Пресметни частното на числата 56 и 7”, „Делимото е числото 54, а делителят – числото 9. Колко е частното?”; решаване на прости текстови задачи, които се решават чрез умножение или деление (деление по съдържание или деление на равни части), включително и с релацията „… пъти повече” или „ … пъти по-малко”: „Мама изпра три чифта ръкавички. Колко ръкавички простря мама?”, „Имам 3 монети по 2 стотинки. Колко стотинки имам? Ваня има 4 пъти повече монети от мен. Колко монети има Ваня? А колко стотинки има?“, „В класна стая има 24 деца. Учителката ги подредила в три редици поравно. По колко деца има във всяка редица?”, „В класна стая има 24 деца. Учителката ги подредила в редици по 8 деца. В колко редици са подредени децата?”, „За благотворителен базар ученици от втори клас направили 36 мартеници, а ученици от първи – 4 пъти по-малко. Колко мартеници са направили първокласниците?”; решаване на занимателни задачи като мълчанки, верижки, пирамиди, таблици др.; задачи за приложение на разместителното и съдружително свойство на произведението (2 . 4 . 5 = ?); приложение на връзката между действията умножение и деление: „Пресметни частното на числата 20 и 4 и направи проверка с умножение“, „ Като знаеш, че 7 . 8 = 56, пресметни частните: 56 : 7 и 56 : 8“.