В отговорите на следващия въпрос – „Подходът на преподавателя по избраната от Вас дисциплина отговаря ли на очакванията Ви за адекватна комуникация в учебния процес?“ – преобладават посочилите „Да” студенти, 72% от анкетираните са доволни от комуникацията със съответния преподавател. Причините за недоволството на останалите 28% са субективни, тъй като доста често освен по отношение на методиката на преподавателя недоволство/неразбиране от страна на студентите се проявява и спрямо изискванията за брой присъствия, специфично спортно облекло и др. Въпреки това е факт, че преимуществено студентите са доволни от подхода и комуникацията на преподавателя с тях.
В получените данни от следващия въпрос – „Бихте ли отделили финансови средства, за да практикувате спорт извън университета?” – определяме като радостен факта, че 65% от анкетираните отговарят положително и само 20% са категорични,че не биха отделили финансови средства, за да спортуват в свободното си време. Високия процент на положителните отговори отдаваме на добрата мотивация на студентите от страна на преподавателите по спорт.
При последния въпрос от анкетата – „През следващата учебна година бихте ли избрали същия спорт?” – се наблюдават малки разлики в съотношението на отговорите, но най-голям е процентът на студентите, несигурни в бъдещия избор на спортна дисциплина (46%). Същата дисциплина ще изберат 25%, а 29% отговарят, че през следващата година ще опитат друга.
На базата на резултатите от изследването може да се направят следните изводи:
1. Нагласата на студентите към практикуването на нови за тях спортове е положителна.
2. Студентите са удовлетворени от ползите, които задължителната спортна дисциплина им носи.
3. Комуникацията между преподавателя и студента в рамките на спортната дисциплина е успешна.
4. Наблюдава се в еднакъв ръст тенденция към продължаване на практикуването на избраната дисциплина и към избиране на нова.
-
- Прокопов, И. (2018). Проучване на удовлетвореността от качеството на провеждане на зимна учебно-спортна практика за студенти от Софийския университет. Продължаващо образование, т. 13.
- Янева, А. & Прокопов, И. (2013). Изследване на мотивите за участие и предпочитаните форми и съдържание в спортно-анимационната и туристическата дейност, съчетана с тиймбилдинг програми (с. 37–46). В: Годишник на СУ, 86. София.
- Янева, А., Туманова, Б., Прокопов, И. & Михайлова, Е. (2013). Исследование отношения студентов Софийского университета к здоровому образу жизни посредством физической активности и здорового питания (с. 90–95). В: Образование в созданию современной действительности. Возможности и ограничения, т. І. Седльце.
-
доц. д-р Ивайло Прокопов, Софийски университет „Св. Климент Охридски” – Департамент за информация и усъвършенстване на учители
iprokopov@gmail.com
рецензент: проф. д-р Анжелина Янева
1 2