Анализ на резултатите
- Анализ и оценка на резултатите от изследването на показател гладко бягане на 40 м
Изследването е направено по признак пол. В него участват 10 момчета и 10 момичета. От момчетата отлични резултати имат 5 деца, добри – 4 деца, и 1 дете е със задоволителни. При момичетата отлични резултати показват 8 деца, добри – 2 деца. От получените данни от изследването се вижда, че момичетата имат по-добри резултати.
Изчисляване на резултатите
Момчета: отлични – 5 деца (50%), добри – 4 деца (40%), задоволителни – 1 дете (10%).
Момичета: отлични – 8 деца (80%), добри – 2 деца (20%).
- Анализ и оценка на резултатите от изследването на показател скок на дължина с два крака от място
От момчетата отлични резултати постигат 6 деца, добри – 3 деца, и 1 дете показва задоволителни. При момичетата отлични резултати имат 8 деца, добри – 2 деца. От получените данни от изследването се вижда, че момичетата имат по-добри резултати.
Изчисляване на резултатите
Момчета: отлични – 6 деца (60%), добри – 3 деца (30%), задоволителни – 1 дете (10%).
Момичета: отлични – 8 деца (80%), добри – 2 деца (20%).
- Анализ и оценка на резултатите от изследването на показател хвърляне на плътна топка с две ръце над глава
От момчетата отлични резултати имат 8 деца, добри – 2 деца. При момичетата отлични резултати показват 5 деца, добри – 5 деца. От получените данни от изследването се вижда, че момчетата имат по-добри резултати.
Изчисляване на резултатите
Момчета: отлични – 8 деца (80%), добри – 2 деца (20%).
Момичета: отлични – 5 деца (50%), добри – 5 деца (50%).
- Анализ и оценка на резултатите от изследването на показател седеж от тилен лег за 30 сек.
От момчетата отлични резултати показват 5 деца, добри – 3 деца, 2 деца са със задоволителни. При момичетата отлични резултати имат 8 деца, добри – 2 деца.
От получените данни от изследването се вижда, че момичетата имат по-добри резултати.
Изчисляване на резултатите
Момчета: отлични – 5 деца (50%), добри – 3 деца (30%), задоволителни – 2 деца (20%).
Момичета: отлични – 8 деца (80%), добри – 2 деца (20%).
- Анализ и оценка на резултатите от изследването на показател клякане за 20 сек.
От момчетата отлични резултати имат 6 деца, добри – 3 деца, 1 дете е със задоволителни. При момичетата с отлични резултати са 7 деца, добри – 3 деца. От получените данни от изследването се вижда, че момичетата имат по-добри резултати.
Изчисляване на резултатите
Момчета: отлични – 6 деца (60%), добри – 3 деца (30%), задоволителни – 1 дете (10%).
Момичета: отлични – 7 деца (70%), добри – 3 деца (30%).
Изводи и обобщения
Въз основа на обобщените данни от проведенoто изследване може да бъдат направени следните изводи:
- Динамиката на развитие на качеството бързина, взривната сила на горните и долните крайници и на раменния пояс, скоростната и общата издръжливост е по – добра при момичетата, отколкото при момчетата.
- Определеният инструментариум дава възможност да се получат достоверни данни за реалното равнище на физическата дееспособност на изследваните деца.
- Изследваните деца имат добри постижения на двигателните качества.
Заключение
Подборът на разнообразни форми на занимания със спорт дава положителен резултат и мотивира подрастващите за самостоятелна спортна дейност. Стремежът на децата към двигателна активност е източник на здраве, сила и енергия, така необходими за естественото им развитие.
Съвременната хиподинамия, акселерацията, постоянно съпътстващите младите хора от най-ранна възраст напрежение и стрес налагат повишаване на интензивността на натоварванията с физически упражнения и спорт, съобразени с възрастовите и физиологичните особености на децата.
Физическата култура създава благоприятни условия за физическо, интелектуално и социално-нравствено развитие на децата. Възниква необходимостта от ефективно и пълноценно използване на по-богата спортна база като предпоставка за повишаване на физическата дееспособност на подрастващите и усъвършенстване на физическите им качества.
-
ас. д-р Даринка Игнатова, СУ „Св. Климент Охридски” – Департамент за информация и усъвършенстване на учители
darinka_bg68@yahoo.com
рецензент: проф. д-р Костадин Костов