В Classroom може да се добави почти всичко чрез линк към уебсайта или страницата, но това не позволява на учениците да работят интерактивно в приложенията. Има много приложения, които имат бутон за споделяне в Google Classroom. Това прави отварянето на приложението лесно чрез Google Classroom.
Ето какво трябва да се направи:
1. Създава се акаунт в приложението или уебсайта.
2. Учителят създава някаква дейност или материал за учениците си чрез приложението или уебсайта.
3. Използва се „споделете в Classroom” опцията. Тя се намира някъде в приложението.
4. Вече може да се правят различни неща, като създаване на въпросник, който да се възложи на учениците в някой от класовете.
Някои от популярните приложения са:
1. BookWidgets
С BookWidgets може да се създават интерактивни упражнения за учениците на таблети, компютри и смартфони. Съществуват над 40 различни упражнения и игри.
Приложението дава шаблона, а учителят добавя идеята за урока. Учениците могат да отворят упражнението чрез специален кратък код или като сканират QR кода, който им се дава, но най-лесният вариант е да им се изпрати през Google Classroom.
Най-голямото предимство на BookWidgets е, че има много разнообразни функции. Учителят може да създава собствени работни листове, анкети, кръстословици, пъзели, игри от типа „Memory Game” или „Spot the Difference”, да изготви тестове, които автоматично се оценяват в Google Classroom.
Именно това приложение е използвано, за да се създадат разнообразни интерактивни задачи към текст за четене с разбиране в споменатата по-горе виртуална класна стая.
2. EDPuzzle
EDPuzzle е лесен и ефективен начин за споделяне на видеа в Google Classroom, към които може да се добавят бележки и въпроси. Към видеата може да бъдат добавени и коментари, което ги прави по-интерактивни.
Това приложение е подходящо за провеждане на „обърната класна стая“. Докато гледат клиповете, учениците проявяват критично мислене по различни теми.
3. Buncee
Buncee е инструмент за създаване на презентации. На него може да се правят презентации, интерактивни истории, интересни уроци или красива картичка.
Презентация, направена с Buncee, се добавя към материалите на класа в Google Classroom и учениците могат да я посещават и да я използват, за да учат за тест или за да си напишат домашното.
4. Nearpod
Nearpod също е инструмент за изготвяне на интерактивни презентации. Позволява добавяне на различни дейности, като въпросници, въпроси с отворен отговор, анкети и дори слайдове с виртуална реалност от библиотеката на Nearpod.
Учениците могат да отворят презентацията на своите устройства, като въведат нужния код в Nearpod приложението или като просто натиснат върху линка в Google Classroom. Учителят може да контролира презентацията и когато смени слайда, той ще се смени и на екраните на учениците.
Когато в презентацията има някакъв вид анкета, учениците могат да отговорят директно на своите устройства, отговорите ще се появяват на живо и учителят на момента ще види какво са отговорили.
5. Curiosity
Ако търсим интересни статии за учениците си, Curiosity е правилното място. Тук може да се намерят интригуващи и важни теми, за които учениците ще искат да знаят повече, например да се сподели материал, който да прочетат от любопитство.
6. Newsela
Newsela изгражда уменията за четене с разбиране чрез статии на различни нива и оценки в реално време. Учениците могат да четат статиите със собственото си темпо.
7. Quizlet
Quizlet е инструмент за въпросници, който се фокусира върху термини и дефиниции. Достатъчно е да се добави клас и да се направи въпросник, който лесно се споделя в Google Classroom. От там учениците могат да изберат дали да направят тест, да използват учебен режим, флашкарти или да свързват термини с дефинициите им.
Quizlet Live позволява на учениците да работят заедно, за да намерят правилната дума или дефиниция за дадено описание. Те обаче не могат да виждат отговорите на съотборниците си и ако някой направи грешка, отборът му трябва да започне отначало.
Чрез работата в Google Classroom учениците развиват и други свои способности: за съотнасяне на новите знания към вече придобитите, за правене на обобщения и за самостоятелна проверка на знанията и уменията. Голяма част от тях работят активно и с желание, като предложените дейности са реализирани изцяло в електронната образователна среда.
Прилагането на новите технологии в съвременната педагогическа практика е фрагмент от цялостната работа в час. Изготвянето на методика за интегрирането им в часовете по английски език води до по-лесно развиване на знанията и уменията на учениците и прави обучението по-атрактивно за тях. Различните дейности в тестовете и тяхната интерактивност насърчават активността на учениците и провокират интереса им.
-
- Пенкова, Р. (2015). Използване на Web 2.0 инструменти в българските училища в чужбина (с. 370–377). – В: Приноси към теорията и практиката на езиковото образование. София: Булвест 2000.
- https://www.bookwidgets.com/blog/2017/05/the-beginners-guide-to-google-classroom
- https://docs.google.com/presentation/d/1v41Gng3HoX286b0rGg_4IHxr9N7CooiITqX6J2GG_co/edit?usp=sharing
-
Даниела Радкова-Василева, ПГИМ „Йордан Захариев“, Кюстендил
danielaradkova@yahoo.com
рецензент: проф. дпн Росица Пенкова