За да бъдат преподаването и ученето интересни и продуктивни, не е достатъчно само учителят да е теоретично подготвен. От много важно значение е начинът на представяне на образователната информация. В статията е предложена педагогическа технология, основана на образователната драма, за развиване на комуникативните умения на учениците при изучаването на драматургични текстове. Разгледани са същността и възможностите на образователната драма в обучението. Очертани са някои изисквания към учителя и учениците за успешната реализация на технологията и постигането на поставените цели.
От съвременната образователна система се изисква да се формират и изградят знаещи и можещи личности, с авангардно и нестандартно мислене, толерантни, умеещи да ценят успеха на другите и да го поощряват, личности, които се образоват през целия си живот и утвърждават най-доброто от своята уникалност. Ученето се обосновава като една от основните видове дейност, наред с играта и труда. Най-често се определя като процес на осъществяване на връзка между ученика и предметите и явленията от средата или между ученика и художествената литература, която се фиксира в паметта му и благодарение на това той изгражда свое отношение към външния свят и се приспособява към него.
Много учени в областта на педагогиката смятат, че приложението на съвременни образователни технологии разширява познанията, стимулира мисленето, комуникативните умения и спомага развитието на интелекта и интелектуалните способности. В последно време „технология“ се превръща в ключово понятие в различни сфери на обществения живот и в различни отрасли на научното знание. Едни автори предпочитат да говорят само за технологичен подход в обучението, образованието и възпитанието. Други си служат с понятия като „педагогическа технология“, „педагогическа техника“, „технология на обучението и образованието“, „технология на учебния процес“, „интегративна педагогическа технология“ и т.н. Педагогическата технология е съвкупност от психолого-педагогически подходи, определящи съдържанието на образованието, комплекс от форми, методи, похвати на обучение и възпитателни средства, чрез които се реализира образователно-възпитателният процес.
Ефективността на образователния процес директно зависи не само от знанията на учителя, но и от способността му да представя учебната информация. Педагогическата технология е най-важният компонент на учителските умения. За да бъдат преподаването и ученето интересни и продуктивни, не е достатъчно само учителят да е теоретично подготвен. От много важно значение е начинът на представяне на образователната информация и тук огромни възможности предоставят разнообразните техники на педагогическата технология.