Как се справяте с предизвикателството да преподавате на деца със специфични обучителни трудности? Много деца изпитват затруднения, които влияят върху способността им да учат у дома и в училище. За някои се смята, че изпитват специфични обучителни трудности като дислексия или диспраксия, но при други се проявяват цял спектър индикатори, които пресичат границите на конкретните „разстройства“.
Авторите на този практически ориентиран труд – д-р Памела Депонио от Единбургския университет и Кристин Макинтайър – твърдят следното: „Ако искат да предлагат подходяща подкрепа, учителите трябва да погледнат отвъд етикета, за да оценят детето в неговата цялост“.
Тази книга насърчава учителите да разглеждат децата като отделни индивиди, а не да се опитват да ги напасват към готов набор от индикатори; посочва припокриването на индикаторите на различните специфични обучителни трудности; коментира процеса на оценяването; обяснява последиците от затрудненията на децата; предлага изпитани и доказали ефективността си стратегии.