Нека разгледаме работата с Classroom чрез примери.
Когато влезем в даден курс, виждаме три страници: „Поток“ (фиг. 2), „Работа в клас“ (фиг. 3) и „Хора“. В екран „Поток“ учителят има достъп до всекидневната си дейност. Тук е всичко, което е публикувал: уроци, домашни работи, линкове, подредени по хронологичен ред, като учителят има възможност да постави първа определена публикация, избирайки опцията „Преместване най-горе“. Тук е и кодът за включване в класната стая, както и заглавието на курса с подходяща картинка, която може да бъде сменена във всеки един момент чрез избор на „Качване на снимка” от долния десен ъгъл на изображението.

Фигура 2

Фигура 3
През учебната 2018/2019 година в Classroom създадох две класни стаи по Програмиране (фиг. 1), съответно за 10В и 10И клас. Класна стая се създава, като се избере опцията „Създаване на курс” от бутона „+“, който се намира в горния десен ъгъл. В горния ляв ъгъл има бутон за допълнителни опции и за избор на друг клас. След избора на даден клас се отваря нов прозорец, където е информацията за него.
Предпочетох да направя два отделни курса – всеки клас да е в отделен курс, за по-голяма нагледност, тъй като виждам поставените им домашни работи. Дискусиите са видими само за съответния клас. Когато се публикува материал, който е предназначен за двата класа, се посочват двата курса (фиг. 4).

Фигура 4
При поставянето на първата домашна работа се оказа, че някои ученици нямат инсталиран Visual Basic 2010 на своите компютри, затова споделих линк, откъдето да го изтеглят, без да губят време да търсят софтуера в интернет пространството (фиг. 2).
Учениците получават известие за всеки качен материал или поставена нова домашна работа. Известието може да е на телефона на всеки ученик, стига да е инсталиран Classroom и да е активирана опцията „Известия“. Това е удобно, защото, докато си играят на телефона, те получават съобщение (в зависимост от настройките – и напомняне), че трябва да учат.
Когато учителят получи домашната работа, може да я оцени и да върне съобщение на ученика. Системата показва броя на предадените, върнатите и непредадените задачи (фиг. 5).

Фигура 5
-
- Андреева, М. (2017). Облачните технологии – приложение в електронното обучение: http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp17/11/11-10.pdf
- Гъров, К. (2018). Интерактивни дъски: https://avitopnup.files.wordpress.com/2019/01/iktords_l3_2018.pdf
- Динчева, Н. (2014). Виртуалната класна стая на Гугъл набира популярност: http://www.bulgaren.org/2014/09/16
-
Милена Добрикова, СПГЕ „Джон Атанасов“, София
milena_dobrikova@abv.bg
рецензент: доц. д-р Николина Георгиева
1 2