На формиращия етап от експеримента е апробиран пакет от интерактивни игри и упражнения.
- Размяна на рисунки и/или картички
Всички деца обичат да рисуват. Затова рисуването се трансформира в задача, чрез която децата се мотивират да правят картички, които да си подаряват. Всеки ден те подаряват картички на избрано от тях дете, което е изолирано от групата, като му казват какво харесват в него (коса, очи, усмивка, когато пее, когато не се сърди…).
- Помощник
Децата избират на кое дете ще помагат в режимните моменти, като го поощряват за усилията му.
- Рисунка на деня
В следобедната част от заниманията децата рисуват на голям кадастрон това, което ги е впечатлило през деня. Групата може да се раздели на подгрупи от по четири-пет деца, като след това всяка от тях коментира какво е изобразила на рисунката.
- Игра на „топло и студено“ по групи
Препоръки за дискретна намеса на педагога по време на игрите:
- Даване на значима роля на детето, което е по-реактивно и не спазва правила. Например ролята на главен помощник – да следи за съблюдаването на правилата по време на играта.
- Създаване на група около изолирано дете, която да го приобщи към детската общност.
- Физически активна игра за детето, което е неспокойно и реактивно. Например на детето се поставя задача да имитира някакво животно – жаба, охлюв, жираф…, а след това да разкаже какво знае за него.
- Мандали – оцветяване.
- Графична диктовка – рисуване на картинка. Детето разглежда картинката, след което се обръща, започва да брои бавно от 10 до 1 и я рисува по памет.
- Упражнения с клечки. Учителят взема определен брой клечки и прави с тях позната фигура. Детето я вижда, обръща се и брои бавно от 1 до 10, като се опитва да направи същата фигура с неговите клечки. Може да се използват пластмасови клечки, сламки и други подобни материали.
- Рисунка гръб в гръб. Всяко дете рисува по избор нещо на отделен лист, обръща се и показва рисунката на другарчето си за около 5 секунди. Другото дете трябва да нарисува картинката на другарчето. Тази игра може да се използва и за интеграция.