Внедряването на нов спорт в училище и създаването и развитието на свързан с него спортен клуб са във фокуса на педагогическите ми интереси като учител по ФВС и в основата на проведеното от мен експериментално педагогическо изследване.
Целта на внедряването на нетрадиционни спортове в училище е усвояване на знания и умения от учениците, свързани с нововъведените спортни дисциплини, разгръщане на спортно-тренировъчна дейност, постигане на високи резултати, създаване на спортен клуб и развитието му в сътрудничество с училището, съответната федерация и Министерството на младежта и спорта.
В това отношение като най-успешен модел в педагогическата ми практика ще посоча създаването и развитието на СКХТ „Чепинци“ в тясна връзка със СУ „Христо Ботев“. Чрез това сътрудничество постигнахме много добри резултати от спортно естество – спечелени десет титли на България и много клубни турнири, изграждане на двайсет национални състезатели, участвали в различни европейски първенства, създаване на терен с изкуствена трева за минихокей в двора на училището.
В резултат от внедряването на този нетрадиционен спорт в нашето училище учениците развиват своите физически, спортно-технически и организационни способности, а чрез спортния клуб демонстрират усвоените умения на по-високо равнище в първенствата и клубните турнири от календара на Българската федерация по хокей на трева. И не на последно място, създаденият спортен клуб допринася за подобряване на материалната база в училище – в нашия случай с изграждането на посочения терен, където клубът и училището организираха и проведоха над двайсет турнира, а също така и финали на републикански първенства за възрастите до 16 и до 18 години.
- Хайри Чаушев, СУ „Христо Ботев“, с. Чепинци, обл. Смолян
рецензент: доц. д-р Ивайло Прокопов