Другите методи, използвани в експерименталното обучение, са създаване на Вен диаграма, на мисловна карта и на лист с думи. Те се изработват от двама ученици на английски език. Първите два метода са много сходни и може да се използват както в края на раздела при обобщителните уроци, така и при откриването на спецификите на физичните процеси и явления. Вен диаграмата представлява две пресечени окръжности, всяка от които съдържа характеристика на определено явление или закон. Обсегът на застъпване на двете окръжности илюстрира общите характеристики. Подходяща е за сравняване на различни явления и за откриване на приликите и разликите между тях. Мисловната карта се изгражда, като в кръг, разположен в центъра на работното поле, се задава обект, който трябва да се опише, а учениците „плетат“ паяжина около централния кръг с други такива, които обясняват или характеризират основното понятие. Мисловните карти учениците изработват на приложението Popplet.
Друго мобилно приложение, което използваме, е LearningApps. То е много подходящо за изготвяне на различни кратки и занимателни игри. Чрез него създадох игра, в която има определения на различни физични закони и явления, а учениците чрез влачене трябва да свържат определението със съответния термин. Това е много удобно, защото учениците могат да се упражняват неопределен брой пъти, докато направят вярно цялото упражнение. Недостатък е, че учителят не може да разбере колко пъти ученикът е работил, докато стигне до вярното решение, затова в присъственото обучение правим същото упражнение на хартия. То е аналог на модела „лист с думи“ (word list), който представлява лист с физични термини, написани на английски език (най-често думите се записват разбъркано на дъската или на хартия). Учениците трябва да ги групират по двойки по някакъв признак за сходство и с получените двойки да съставят изречения. При този подход учениците първо трябва да разпознаят термините, след това да потърсят някакъв общ признак и накрая да напишат смислено изречение. Това допринася за концентрацията и активизирането им в часа.
Експериментът завършва след края на раздел „Светлина“ с финален тест на английски език.
Интегрираното обучение по физика и английски език осъществява връзките между предметите, подпомага и обогатява тяхното изучаване, създава условия за формиране на стабилна ценностна система и адекватно социално поведение. Като цяло смятам, че моделът на интегрирано преподаване на учебно съдържание и чужд език е добро средство за стимулиране на интереса на учениците и за разнообразяване на работата в часа. Чрез него може да се развиват и усъвършенстват уменията на ученика да използва английския език за изучаване на учебни предмети на английски, да се мотивира желание за по-доброто им овладяване и търсене на подходящи стратегии за учене.