РАБОТЕН ЛИСТ
Работете на групи по трима. Изберете един от вас да представи групата и да отговори на поставената първа задача.
Задача 1. Прочетете внимателно текста в учебника за взаимоотношения между организмите и отговорете:
1. Кое взаимоотношение наричаме ……………………………………………………………….. ?
2. Как символично може да отразим този тип взаимоотношение за двете взаимодействащи си популации А и В (със знаците +; – и 0)?
3. Посочете един пример от учебника, който илюстрира този тип взаимоотношение.
4. Дайте два примера от групата за такъв тип взаимоотношения.
5. Среща ли се този тип взаимоотношение:
А. при растенията;
Б. при безгръбначните;
В. при гръбначните животни?
Задача 2. Разгледайте предоставените ви дидактически материали и по картинките и описанието отнесете примерите към типовете взаимоотношения.
Задача 3. Попълнете схемата:
Дефинирайте:
Положителни взаимоотношения са биотични фактори, при които
[su_divider top=“no“ style=“dashed“ size=“1″]
Отрицателни взаимоотношения са биотични фактори, при които
[su_divider top=“no“ style=“dashed“ size=“1″]
Неутрални взаимоотношения са биотични фактори, при които
[su_divider top=“no“ style=“dashed“ size=“1″]
Задача 4. Може ли да кажем, че отрицателните взаимоотношения имат и положителен ефект? Подкрепете твърдението си с пример.
[su_spacer size=“0″]
[/su_note]