Дейности на ученицитe
В проведеното обучение участваха петима ученици – двама от 7. клас и трима от 8. клас.
Обучението започва с работа върху ефекти за акцент върху обект. Ефектите за акцентиране позволяват да се извърши промяна с обект, който е видим на слайда. В този смисъл те може да се използват за промяна на някоя от характеристиките на обекта, като завъртане, на цвят и контур, за увеличаване и намаляване на размера и др. Анимационните действия за движение на обект позволяват той да се премести от едно място на друго на слайда (Иванов, 2013).
Практическата работа на учениците е свързана с изработване на обучителна игра, интерактивна карта и анимация на математическа задача.
Обучителната игра учениците разработват в средата на MS PowerPoint. Тя се състои от слайдове с въпроси и два възможни отговора. При посочване на верния отговор ученикът получава усмивка с надпис „Отлично!“ и продължава към следващия въпрос. При посочване на грешния отговор се появява човече с надпис „Грешка“ и бутон, който подканва „Опитай пак“. Интерактивността се реализира посредством хипервръзки към отделни слайдове и бутони за действие. Част от задача е показана на фигури 1, 2 и 3:
Една от целите на работата по този проект е разширяване и задълбочаване на практическите и приложните умения на учениците в областта на компетентно използване на информационните и комуникационните технологии при решаването на проблеми от различен характер. Много често в практиката се налага да бъдат разширени и автоматизирани множество дейности по обработка на документи, създадени със средствата на MS Office. Задълбоченото познаване на Visual Basic for Application (VBA) и на технологията за създаване на макроси позволява реализацията на тези дейности. VBA е много мощен език за програмиране, с който може да се създават програми във всички приложения на MS Office, благодарение на които ще се автоматизират решението и изпълнението на множество сложни задачи от реалния живот и ежедневие (e-book).