План-график за разработване на съвместен проект
4., 5., 6. седмица | Групите от 12. клас събират информация от специализирана професионална литература. На тези ученици като преподавател по учебен предмет „Чужд език по професията – Английски език“ оказвам методическа помощ за темите, по които се търсят информация, и материалите – статии, каталози, брошури, списания. В компютърния кабинет се използват и електронни източници от сайтове за професионална литература.Събраната професионална литература се оформя като доклади, реферати, презентации, които се записват на електронни носители, принтират или копират. След това всички подготвени материали се предоставят на групите от 10. клас. |
7. седмица | Оценяване на уменията за ефективно общуване на учениците от 12. клас в рамките на групата, конструктивното поведение и приноса им за събиране на необходимата информация, участието им в проекта. |
8., 9. седмица | Изпълнението на проекта продължава в часовете по ИТ, модул „Интегриране на дейности“ в 10. клас. Учениците сърфират по посочените адреси, принтират, анализират информацията и я структурират. Като преподавател по ИТ на учениците от 10. клас оказвам съответната методическа помощ. |
10., 11., 12., 13. седмица | Изработване на технологични карти и работни листове от групите от 10. клас в часовете по ИТ.Самостоятелна работа за изпълнение на проекта от всеки ученик и от всяка група. Поставяне на въпроси към учителя и търсене на отговори. Завършване на отделните задачи и изграждане на проектите. |
14., 15. седмица | Обсъждане на изпълнението на проектите преди презентирането им. Систематизиране на критериите за оценка на проектите и приемането им от групите. Избор на жури за оценка на проектите. |
16. седмица | Презентиране на проектите пред останалите съученици. Самооценка и оценка. При работа по проект се оценява както готовият продукт, така и процесът на работа, включващ различните етапи на дейностите според учебната програма по ИТ за 10. клас. При работа в екип се извършва оценяване и на уменията за ефективно общуване в рамките на групата, конструктивно поведение и принос с идеи. |
17. седмица | Събиране на групите и вземане на решения за приложение на разработените проекти в обучението. |
18. седмица | Изработване и отпечатване на постери с най-добрите технологични карти по двете специалности – „Автотранспортна техника“ и „Производство на облекло от текстил“. |
19. седмица | Организиране на изложба с направените постери в коридора на училището. |
20. седмица | Представяне на изложбата пред родители. Ако изложбата е успешна, тя остава постоянна и се използва като реклама за двете специалности, които се изучават в гимназиален етап, пред по-малките ученици в училище. |
-
Диана Василева, 94 СОУ „Димитър Страшимиров“, София
didi_dizain@abv.bg
рецензент: доц. д-р Николина Георгиева
1 2