Система от АДИ по образователно направление „Природен свят“ за подготвителна група в детската градина
Образователно ядро | Познавателна задача | АДИ | Вид | Тип |
Растителен свят | Уточняване на знанията на децата за листата на широколистните и иглолистните дървета | „Намери същото листо“ | Кооперативно- конкурентни | Домино |
Уточняване на знанията на децата за плодове и зеленчуци | „Плод или зеленчук съм?“ | Кооперативно- конкурентни | Лото | |
Установяване на равнището на знанията на децата за плодовете и зеленчуците | „Градинари“ | Кооперативно-конкурентни | Лабиринт | |
Уточняване на представите на децата за различните видове растения и техните плодове | „Къде цъфтят и кои са моите плодове?“ | Кооперативно- конкурентни | Лото | |
Затвърдяване на представите на децата за плодовете като нужни за всички живи същества | „Сладки плодове“ | Кооперативно- конкурентни | Лабиринт | |
Развиване на аналитико-систематичното мислене, затвърдяване на знанията на децата за есента | „Златна есен“ | Индивидуално-конкурентни | Пъзел | |
Животински свят | Уточняване на представите на децата за типичните условия на средата, в която живеят птиците | „Къде са птиците?“ | Индивидуално-конкурентни | Пъзел |
Затвърдяване на познанията на децата за типичните условия на средата, в която живеят и се хранят животните | „Къде живеят и с какво се хранят?“ | Индивидуално-конкурентни | Лото | |
Уточняване на представите на децата за зимата и нейните горски обитатели | „Приключения в гората“ | Кооперативно-конкурентни | Лабиринт | |
Уточняване на представите на децата за животинския свят и следите, които оставят някои животни и птици | „Следотърсачи“ | Кооперативно- конкурентни | Лабиринт | |
Уточняване на представите на децата за животните в зоопарка и във фермата | „Животните и техните деца“ | Кооперативно-конкурентни | Лото | |
Естествена физическа среда и природни явления | Разпознаване от децата на земни и водни повърхности (река, езеро, пясък, скали, пещера, вулкан, дъжд и дъга) | „Разходка в природата“ | Кооперативно-конкурентни | Монопол |
Затвърдяване на представите на децата за Слънчевата система | „Междузвездно пътешествие“ | Кооперативно- конкурентни | Лабиринт | |
Уточняване на представите на децата за свойствата на някои вещества | „Малкият изследовател“ | Кооперативно- конкурентни | Експеримент | |
Откриване от децата на характерни промени през различните сезони | „Познай сезона“ | Групово- конкурентни | Лото | |
Уточняване на представите на децата за светлина и сянка и тяхното значение | „Догони ме“ | Кооперативно- конкурентни | Лото | |
Уточняване на знанията на децата за екологосъобразно поведение на човека сред природата | „Човекът сред природата“ | Кооперативно- конкурентни | Лото | |
Уточняване на знанията на децата за свойствата на водата | „Как се променям?“ | Кооперативно-конкурентни | Експеримент |
-
- Галчева, К. & Галчев, Г. (1998). Педагогика на взаимодействието „дете – околна среда”. Пловдив.
- Георгиева, Е. (2003). Играта за реализиране на стратегиите на предучилищното възпитание. Предучилищно възпитание, 10.
- Гетова, К. (2013). Психолого-педагогическо пространство на развитието на детето. София.
- Гюрова, В. (2000). Педагогически технологии на игрово взаимодействие. София.
- Иванов, Г. (2000). Формиране на познавателните стратегии при децата от предучилищна възраст в процеса на играта. Дом, дете, детска градина, 6.
- Петров, П. (2002). Нови технологии в обучението. Предучилищно възпитание, 1.
- Тополска, Е. (2004). Биоцентризмът – съвременната парадигма в екологичното възпитание. Образование, 2.
- Янакиева, Е. (2000). Развитие на идеята за екологично образование на децата от предучилищна възраст. Предучилищно възпитание, 8–9.
-
Виолета Христова, ОДЗ № 36, София
v.d.hristova@abv.bg
рецензент: доц. д-р Катя Гетова
1 2