Съобразно с ДОИ, като първа тема в работната програма е предвиден теоретичен урок.
Следващата тема е свързана с монотипията. С учениците си припомняме задачи от предишни години, изпълнени със средствата на тази графична техника. Запознавам ги с нови монотипни видове и варианти. Насочвам ги и им давам избор – да направят монотипен отпечатък чрез прегъване или обикновен отпечатък чрез притискане.
При темата за кредов картон е включена техника за „издраскване“ и са застъпени различни умения – за проектиране, композиране, рисуване чрез издраскване. Изпълнението на проекта включва подготовка на двупластова основа, направена от маслен пастел, наложен с гъст слой черна темперна боя; прехвърляне на предварителния проект върху подготвения за целта картон; гравиране на изображението чрез издраскване или изстъргване на линии, щрихи, точки и петна. Изискването към учениците е да работят точно, като се стремят крайният резултат да бъде естетически завършена творба.
Изпълнението на линогравюра изисква черно-бял или цветен отпечатък на предварително подготвен фон. При подготвителния етап учениците се запознават с материалите за работа. Те включват линолеум с дебелина не по малко от 2,5–3 мм, като по-тънките парчета/плочи може да бъдат прикрепени към подложка от шперплат, и резци с различна ширина, профил U или V, за гравиране. Следва запознаване на учениците с графичните техники – линия и петно, силуетно изображение, както и различните видове щрихи.
В учебната практика линогравюрата е неделимо свързана с рисунка проект. Това може да бъде точен и подробен проект, подходящ за по-сложни композиции, или ескиз, при който графичните стойности се набелязват най-общо. Необходимо е учениците да знаят, че при печатане образите се обръщат, и да усвоят проектирането позитив – негатив. Ако например искат да гравират букви или цифри, те трябва да се нарисуват върху линолеума огледално обърнати. Проектирането изисква още съобразяване на характеристики като ляво/дясно, центриране на изображението и детайлизиране.
Отпечатването е завършващият етап. Той се състои от две отделни процедури: нанасяне на печатарската боя върху плоскостта и отпечатване върху белия лист.
При следващата задача използвам една позната тема, „Натюрморт“, в която включвам способ за отпечатване чрез шаблони и формички, направени от дърво или дебел кадастрон – техниката Укийо-е. Тази техника се е зародила в Япония през 17. век и е популярна като японска гравюра Укийо-е.
Последната тема е свързана с рисуване върху вода – Ербу (техника, придобила популярност у нас през последните години), и съответно отпечатване на получената рисунка върху хартия.