Професионалните ми усилия са насочени към придобиване на музикални умения, навици и знания от 4–5-годишните деца. Като изхождам от интересите и потребностите на децата, се стремя да ги увлека и заинтригувам при овладяването на музикалния опит и превръщането на общочовешките музикални ценности в личностно притежание. Приемането на личностно ориентиран модел на общуване в музикалновъзпитателния процес осигурява не само равноправно партньорство в търсене на решение при определени ситуации, но и доброволност, избираемост и свобода и за децата, и за учителя. Педагогическата ми работа изцяло е насочена към осигуряване на условия за разгръщане на музикалните възможности и тяхното използване в различните форми на музикална дейност на детето. Развивайки музикалните способности на децата, се стремя пълноценно да ги включвам в собствена музикална дейност за оптималното им разгръщане и изява. Воденето на децата към все по-голяма самостоятелност и самоконтрол при участие в различните форми на музикалната дейност спомага за изграждането у тях на собствен познавателен стил, отговарящ на музикалните им способности и на степента на музикалното им развитие.Възможностите за музикална дейност в условията на детската градина са изключително богати, разнообразни и приложими във всички режимни моменти. В статията е мотивиран и представен разработеният от автора иновационен модел на интензивно обучение по музика в детската градина. Описани са основните компоненти на интензификацията на музикалновъзпитателния процес. Акцентира се върху липсата на песни с патриотична тематика в одобрените от МОН учебни програми и установените в практическата работа емоции и желание, с които децата откликват на национално-патриотичните песни – включени като нов елемент на обучаващата методика. Обобщено са представени резултатите от направено проучване на отношението на децата и техните родители към педагогическия модел за приобщаване към патриотичните песни.
Желанието на децата да пеят, емоционалният им отклик при възприемане и възпроизвеждане на любими за тях песни мотивират избора ми за въвеждане на интензивна музикална дейност във всички режимни моменти в условията на детската градина с цел развитие на певческите им умения. Дългогодишната ми практика като музикален ръководител подкрепя успешното прилагане на иновационния модел на интензивно обучение по музика.