Отново правим преход към знанията от 7. клас, за да припомним еднопосочни и противопосочни лъчи. Разбира се, на помощ идват ъгли с еднопосочни и противопосочни рамене (фиг. 2).

Фигура 2
Използвайки аналогията, въвеждаме понятията еднопосочни вектори, противопосочни вектори и нулев вектор (фиг. 3).

Фигура 3
Поставям задача на учениците да разгледат ромба на фигура 4.

Фигура 4
Използвайки свойствата на ромба, учениците лесно съобразяват, че вектор и
имат равни дължини, че са еднопосочни, а векторите
и
са противопосочни и имат равни дължини. Но и вектор
и вектор
също имат равни дължини, но не са еднопосочни, не са и противопосочни, при което въвеждам новите понятия равни вектори и противоположни вектори. Както при числата, противоположният вектор се записва със знак (–).