Описание на резултатите от изследването
Изучените по време на експерименталната работа в часовете по информационни технологии теми са от модули „Текстообработка“ и „Компютърна графика“.
Педагогическото изследване е проведено с две групи ученици – 13 ученици от специалност „Системно програмиране“ и 12 от специалност „Икономическа информатика“ (общо 25 участници).
На двете групи е даден тест с 12 въпроса. Включва въпроси, свързани с MS Word (4 въпроса), графики и видове графики (6 въпроса), програмата DIA (2 въпроса). Въпросите са затворени, с по четири възможни отговора (10 въпроса), като само последните два въпроса са с по два възможни отговора.
След провеждането на теста в края на експерименталното обучение са отчетени много добри средни резултати и повишаване на нивото на успеваемост спрямо входното ниво на учениците от началото на учебната година. Това се дължи на факта, че придобитите теоретични знания са затвърдени с множество практически задачи. По този начин не само е по-лесно да се запомни дадено твърдение с неговото определение, но и изученият материал се усвоява по-добре и по-бързо от учениците, нещо повече – те разбират как може да бъде приложен на практика и развиват необходимите за това умения.
От следната диаграма (фиг. 1) се вижда, че и в двете групи няма слаби оценки, а броят на отличните е общо 5. Участниците от 9A клас имат голям брой много добри оценки, докато в групата от 9Б те са разпределени поравно.