Учителят раздава по 7 работни листа на всяка от четирите групи и дава указания:
- за попълването на работните листове;
- за условията, при които се работи;
- за времето за попълване – индивидуално, по двойки – две времена по 10 минути, и 30 – за груповата работа на всички, като отборът, ако реши, може да съкрати някои от минутките в полза на друго от времената;
- за илюстрирането с възможни примери;
- за класирането на дружинките.
Работните листове са 28. С тях се работи на принципа на метода Пирамида, като 16 са индивидуални – за всеки ученик, 8 са за работа по двойки, и 4 са за груповата работа на отборите. Листовете са разграфени в три колонки. В първата са записани поредните номера на художествените похвати, третата е празна, за попълване. Във втората са записани похвати, ключови думи и въпроси, които да подпомогнат отделните екипи при създаването на характеристика на герой.
Ето как изглежда втората колонка:
1. Име – лично, фамилно, знаковост на името.
2. Портретна характеристика:
– външен вид, лице, изражение, походка, фигура, облекло и др.;
– характерен детайл от външността;
– Какви впечатления ще остави у читателя?
3. Вътрешен свят:
– Какви ще са преживяванията на героя?
– С какви детайли ще се разкрива вътрешното състояние на героя?
4. Обществено поведение:
– действия, постъпки и отношение към другите герои.
5. Речева характеристика:
– Има ли думи, които често ще употребява?
– По какъв начин и как ще говори?
– С кого ще разговаря?
6. Постъпки, нрав и морал.
7. Характер – положителни и отрицателни черти.
8. Обстановка, в която е ситуиран:
– битови детайли;
– природни описания и пейзажни щрихи.
9. Биографични данни.
Сформираните четири ловни дружинки си избират:
- председател – дава и отнема думата, стимулира мнения, следи за времето;
- писар – обобщава дадените идеи и ги записва;
- говорител (попълва и груповия работен лист).
Тези функции може да се изпълняват и от един или двама представители на групата, които са по-активни. Не е задължително да се работи по всички точки. Оценява се оригиналността на създадените щрихи към образа на героя.
Ръководителят открива ловния сезон и дава възможност на членовете на дружинките да покажат в каква стрелкова форма са и да отвоюват трофеи. Ловците влизат в битка с написаните въпроси и се опитват да ги победят с интелигентни и оригинални отговори. Анализират, обобщават и записват събраните идеи от членовете на екипа, като всеки представя обобщен отговор на своя въпрос и се дава възможност за допълване от страна на останалите в групата. Предлага се какво точно да бъде записано на работния лист.
След като времето изтече, говорителите на ловците изчитат написаното в работния лист. Учениците от другите отбори проявяват креативност, като попълват пропуските или дават други предложения за отговор на въпросите от работната карта. Интересните идеи получават по точка. Целта е всяка ловна дружинка да е максимално активна, да има незабравими ловни преживявания, да постигне набелязаната цел и да докаже на другите, че е достойна да заеме призовото място. Учителят коментира, допълва и обобщава написаното, а председателите на дружинките вписват дадените предложения за техния герой. Ръководителят отбелязва пропуските. Класира екипите. Дава оценка на учениците – групова и индивидуална. Поставя точки на всеки отбор (максималният брой тук е 10).
Ръководителят оставя на бюрото четирите групови картона и шестте от Пазара на идеи. Всички ловци прибират уловеното в тях с телефони във фотогалериите си, снимат Световното дърво и подредените карти с функциите на Родари. Имат за задача по избор групово или индивидуално да приготвят с уловения идеен дивеч най-ароматната и сочна духовна храна. Всеки участник може да работи или с някои от отстреляните предложения, или да си напазарува нови и да ги овкуси с желаните от него словесни подправки.
В следващото занятие на клуба, чието времетраене е два часа, се четат създадените приказки. Дават се идеи как да бъдат подобрени, а с най-добрите нещотърсачи, уловили най-сладкодумните приказки и приготвили ги по най-апетитния начин, учителят работи индивидуално и ако се създадат стойностни текстове, се изпращат за участие в литературни конкурси.