Карта за оценяване
ПГИ „ИВАН ИЛИЕВ” – БЛАГОЕВГРАД
ДЪРЖАВЕН ИЗПИТ ПО ПРАКТИКА НА ПРОФЕСИЯТА
за придобиване на трета степен на професионална квалификация
професия 346010 Офис мениджър
специалност 3460101 Бизнес администрация
Ученик: …………………………………………………………………………. ХІІЕ клас
№ | Критерии за оценяване / Макс. брой точки |
Присъд. т. І проверител учител |
Присъд. т. ІІ проверител учител |
Присъд. т. ІІІ проверител предст. на бизнеса |
1. | Представяне на бизнес проекта на хартиен носител / 2 т. – разработката е представена в естетичен външен вид / 1 т. – спазени са стандартите и реквизитите при писане на текст / 1 т. |
|||
2. | Резюме – описание на бизнес идеята / 10 т. – дефинира вярно и представя бизнес идеята / 2 т. – обяснява избора на правна форма / 2 т. – представя набор от информация за характера на продукта / 1 т. – представя накратко съдържанието на основните елементи в бизнес плана / 2 т. – представя документите за регистрация на фирмата / 3 т. |
|||
3. | Описание на пазарната среда / 20 т. – познава основните маркетингови елементи за оценка и анализ на пазарната среда / 4 т. – анализира конкретни факти за пазара, предмет на разработката / 2 т. – прилага методите на SWOT анализ при оценка на конкурентите / 1 т. – изтъква конкурентните предимства на новия продукт / 6 т. – обработва, анализира и представя информация, свързана с проучването на пазара / 4 т. – дава конкретни предложения за навлизане на новия продукт на пазара / 1 т. – обяснява методите и процедурите при подбора и сегментирането на групите потребители и прави изводи за пазарната ниша и развитието на бизнес идеята / 2 т. |
|||
4. | Организация на производството / 10 т. – описва факторите за избор на място на дейността / 1 т. – обяснява избора на правна форма и година на регистрация / 1 т. – представя данни за членовете на управленския екип / 1 т. – планира числеността на персонала и прилага дъжностна характеристика / 1 т. – изгражда и анализира управленската структура на предприятието / 1 т. – описва производствената сграда / 1 т. – посочва основните машини и съоръжения / 2 т. – предоставя информация за доставка на суровини и материали / 1 т. – прави кратко описание на технологията на дейността / 1 т. |
|||
5. | Представяне на иновацията / 3 т. – описание на иновацията / 2 т. – визуално представяне на иновацията / 1 т. |
|||
6. | Представяне на финансовите измерения на бизнес идеята / 10 т. – описва необходимите начални парични средства в подходяща схема по раздели / 2 т. – представя прогноза за бъдещите приходи и разходи / 2 т. – прилага основните икономически показатели и прави изводи за дейността / 2 т. – прилага при формирането на работната заплата законовите изисквания и нормативни актове / 2 т. – доказва ефективността от вложените парични средства във времето и размера на печалбата / 1 т. – представя бъдещите идеи за стратегическо развитие на предприятието / 1 т. |
|||
7. | Представяне и защита на бизнес плана пред комисията / 5 т. – представя проекта чрез електронна презентация и използване на технически средства / 1 т. – владее вербалните и невербалните средства на комуникация и използва подходящ стил, език и правилен словоред / 3 т. – прилага рекламни материали / 1 т. |
|||
8. | Общо точки – 60 |
(Получената цифрова оценка се изчислява с точност до 0,01.)
Оценка …………………..
Комисия:
1. …………………………..
2. …………………………..
3. …………………………..
Новост при представеното в статията изработване на бизнес план е използваният метод на обучение – освен работата в часовете по подготовка на мениджърски проект учениците посещават реални фирми, чийто предмет на дейност е свързан с бизнес идеята на екипа. По този начин се осъществява интегративна връзка между училището и реалната практика.
Учениците разглеждат машините, съоръженията, суровините и материалите, необходими за производството на продукта. Запознават се с технологията и начина на предлагането му на клиентите. Бизнесът споделя с учениците своя организационен и производствен опит.
Фирмите консултират учениците при изработването на бизнес плана. Представители на бизнеса са част от комисията на държавния квалификационен изпит по практика на професията.