В различни документи на Европейския съвет многократно е изтъквано, че иновациите са от първостепенно значение за способността на Европа ефикасно да отговори на предизвикателствата и възможностите на глобализацията. Осезаема е необходимостта от придобиване на умения и способности, които да позволят на учениците да виждат в промяната възможност и да бъдат отворени за нови идеи, насърчаващи иновацията и активното участие в общество, основано на познанието. В иновационната стратегия на ЕС се казва, че „без образованието като ключова политика иновацията ще остане без опора“ (Официален вестник на Европейския съюз).Проектната дейност със своя нестандартен и динамичен начин на работа и аудио-визуален формат се доказа като много добро средство за увеличаване на знанията и повишаване на компетенциите на учениците в различни области. В статията са представени дейностите и резултатите на участниците в проведеното през учебната 2013/2014 година в СОУ „Емилиян Станев“, Велико Търново, обучение по Национална програма „С грижа за всеки ученик“ с ученици от 7. и 8. клас. Една от целите на работата по този проект е разширяване и задълбочаване на практическите и приложните умения на учениците в областта на компетентно използване на информационните и комуникационните технологии при решаване на проблеми от различен характер.
Чрез участието си в различни проекти учениците могат да създават добри продукти и същевременно да се забавляват, докато ги създават. Това е един от начините да направим класната стая по-привлекателна. Учениците трябва да бъдат „инвестирани“ в собственото си обучение. Ученето чрез опит се характеризира с лична ангажираност с практически или изследователски проблеми.
Методът на проектите винаги предполага решаване на някакъв проблем, който предвижда използване на различни методи, от една страна, а от друга – интегриране на знания и умения от различни области на науката, техниката, технологиите. Новият педагогически модел допълва и разширява традиционното обучение.
Паралелно с осигуряването на допълнително обучение за преодоляване на затрудненията на децата и учениците при усвояването на учебния материал от особено значение е и осигуряването на допълнителни възможности за развитието на талантите и подготовката на учениците от всички етапи и степени на училищното образование за участието им в олимпиади.
Национална програма „С грижа за всеки ученик“, модул „Осигуряване на обучение на талантливи деца за участие в национални олимпиади“, на Министерството на образованието и науката (МОН) дава възможности за показване, развиване и прилагане на уменията и способностите на младите хора в съвременния живот. Чрез нея се осигурява ново качество на подготовка, за да може ученикът на бъдещето не само да има много и на съвременно ниво знания и умения, но и да владее методи на творчество, умения да борави с информация, да анализира и прогнозира ситуации и да намира нетрадиционни решения.
През учебната 2013/2014 година в СОУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново се проведе обучение по Национална програма „С грижа за всеки ученик“ с ученици от 7. и 8. клас. Резултатите доказват, че включените в проекта ученици са придобили необходимите умения и способности. Диференцираната грижа се определя от техните индивидуални способности и потребности и има за цел да им осигури условия за качествено образование и достъп до знанието.