„Децата и азбуката на пътната безопасност“ (Г. Хайдар, изд. „Димант“)
Тази книжка представя експериментално изследване на тема „Превенция на риска чрез обучението на децата по Безопасност на движението и развитие на конгнитивните им операции“.
Емпиричният модел на изследването включва: емпирични обучаващи игри по безопасност на движението по пътищата; модел на тестова батерия за развитие на когнитивните операции на децата от предучилищна възраст; тест за когнитивно развитие; дидактичен тест за безопасност на движението по пътищата.
В книгата са представени полезни за учителя и родителя приложения.
„Книжка за малки пешеходци“ (Г. Хайдар, М. Терзиева, Т. Иванова, изд. „Макрос 2001“)
Книжката е предназначена за деца от предучилищна възраст и преследва образователни цели.
Изданието намира своето място както в практиката на учителите в детската градина, така и при самостоятелните занимания на родителите с децата.
Книжката съдържа четива за най-малките участници в уличното движение, за сигнализацията, пътните знаци и маркировка, правила за безопасност на движението на детето на улицата, в автомобила и обществения превоз.
„Детето и пътната среда“ (Г. Хайдар, изд. „Дидакта Консулт“)
Авторски дидактически тест по безопасност на движението по пътищата, предназначен да измерва равнището на усвоеност на знанията по БДП и умението за прилагането им от 6–7-годишното дете. Той е картинен, невербален. Състои се от 4 серии (субтеста): знания за превозните средства и водачи; знания за пътната сигнализация; знания за правилата на движение и прилагането им; комплексен характер на знанията по БДП. Задачите съответстват по съдържание и форма на възрастовите особености на децата и покриват голяма извадка от учебното съдържание по БДП. За реализирането на положителните страни и възможности на дидактическия тест се спазват строго определени изисквания и методика.