Сравнителен анализ на програмните системи
Брой заложени теми по БДП и предложена диагностика за 6–7-годишни деца в практическите ръководства за учителя на програмните системи
№ | Програмна система | Издателство | Брой теми по БДП за ЗРС | Брой теми по БДП за ЗНС | Общо | Налична диагностика |
1 | Ръка за ръка | Просвета | 6 | 3 | 9 | да |
2 | АБВ игри | Просвета | 6 | 3 | 9 | да |
3 | Аз ще бъда ученик | Изкуства | 5 | 1 | 6 | да |
4 | Моливко | Слово | 3 | 3 | 6 | да |
5 | Здравей, училище! | Булвест 2000 | 3 | 1 | 4 | да |
6 | Приятели с учителите | Анубис | 4 | 3 | 7 | да |
Учебното съдържание е съобразено както със специфичните особености на тази възраст, така и с принципите на глобалност, последователност и спираловидност. То е основа за формирането на когнитивни и практически умения у децата за опазване на пътя. Основна и водеща дейност в тази възраст е играта. Елементи от обучението по БДП може да се включат във всеки един режимен момент, без това да наруши комплексността и нормите на възпитателно-образователния процес. Това са дидактическите, подвижните и музикално-подвижните игри, разходките и наблюденията. Основните методи на възпитателно-образователния процес в тази възрастова група са игровият, ситуативно-моделният и интегративният. Предпоставка за успешно овладяване на азбуката на безопасното движение от децата е и постоянният контакт между семейството и детската градина.
-
Надка Мальова, ОУ „Васил Левски“, с. Ярлово, общ. Самоков
lin_3n@abv.bg
рецензент: доц. д-р Катя Гетова