Предназначение:
за учители с трета професионалноквалификационна степен, които проявяват интерес към проследяване на резултатите от обучението по история и цивилизация и организиране на обучението, съобразно с тях.
Тематична рамка:
Същност, методика и организация на диагностични изследвания в областта на историческото образование. Основания за избор на предмет на образователната диагностика – ДОИ за учебно съдържание и съвременните педагогически постановки за образователния процес. Специфика на диагностичната дейност в обучението по история и цивилизация. Подбор на адекватен диагностичен инструментариум. Методи за обработка на емпирични данни и начини за тяхното представяне. Коригиране на обучението на учениците, съобразно с получената диагностична информация.
Програмата завършва с обсъждане на проекти за диагностични изследвания на резултатите от обучението по история и цивилизация.